יצחק תשובה יזרים לגדות מימון בהיקף של כ-15 מיליון דולר

גדות ביוכימיה צריכה לשלם בנובמבר הקרוב למחזיקי האג"ח כ-60 מיליון שקל ■ החברה נקלעה למשבר חמור עקב פעילות המפעל שהקימה בסין ומצב השווקים בעולם

גדות ביוכימיה , הנמצאת בידי יצחק תשובה, הודיעה היום (ה') לבורסה כי קבוצת דלק הנמצאת בבעלות תשובה, תזרים לחברה כ-15 מיליון דולר.

החברה נקלעה למשבר חמור עקב פעילות המפעל שהקימה בסין, ומצב השווקים העולמי - אלו הובילו אותה לרשום הפסד של 23 מיליון דולר בשנת 2010 וברבעון הראשון של 2011. גדות נכנסה לבעיית נזילות. כך, החברה נאלצה לבצע הנפקת זכויות, שבמסגרתה כבר הזרימו אליה קבוצת דלק ובז"ן 4.9 מיליון דולר.

גדות, העוסקת בייצור ושיווק חומרי גלם לתעשיית המזון, דיווחה לפני שבוע כי מפעל זיקוק הסוכר שבו היא שותפה עם Tate& Lyle, צפוי להיסגר, וכתוצאה מכך ייגרם לה הפסד חד-פעמי בדוחות הרבעון השני בהיקף של 2.5-4.5 מיליון דולר.

גדות ביוכימיה, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק (65.7%) ובז"ן (23.5%), הקימה שותפות בשנת 2006 יחד עם חברת Tate& Lyle האנגלית, שבאותה תקופה הפעילה מספר מפעלים לעיבוד סוכר ברחבי העולם.

לגדות אג"ח בהיקף של כ-200 מיליון שקל, אשר נסחרות כיום בתשואת של 33.2%. החברה צריכה לשלם בנובמבר הקרוב למחזיקי האג"ח כ-60 מיליון שקל. לפני חודשיים הורידה חברת הדירוג מעלות את דירוג החוב של גדות לרמה של BB פלוס, תוך שהיא מציינת כי "נכונותם של הבנקים להארכת מקורות האשראי, נשענה עד כה על הדומיננטיות של בעלי המניות בחברה בשוק המקומי".