מדד נדל"ן כחול-לבן איבד חמישית מערכו מתחילת השנה

בן זקן העביר השליטה לשותפיו במנופים פיננסים ■ אשטרום נכסים זינקה השבוע 10.6% ■ בין המדווחות השבוע: ביג, אלרוב נדל"ן, ריט 1, מבני תעשיה וקבוצת עזריאלי

‎‎השבוע שחלף עבר על מניות הנדל"ן בסימן ירידות שערים, כשבשלב זה הן מדד נדל"ן 15 הבורסאי והן מדד נדל"ן כחול-לבן שלנו כבר איבדו למעלה מחמישית מערכם מתחילת השנה בלבד. רבות מחברות הנדל"ן שמניותיהן מרכיבות את מדד כחול-לבן פרסמו השבוע את דו"חותיהן הכספיים לרבעון השני, וביניהם ביג , אלרוב נדל"ן , ריט 1 , מבני תעשיה וקבוצת עזריאלי .

השבוע הסתיימה גם תקופה מבחינתו של ג'קי בן זקן - בעל השליטה המזוהה ביותר עם חברת מנופים פיננסים , שעה שהעמיד למכירה את 11.5% מאחזקותיו בחברה תמורת 97 מיליון שקל, גבוה ממחיר השוק.

‏מרכוס וובר ואברהם נניקשווילי, שעד לא מזמן דובר על רכישת חלקם בחברה דווקא, ירכשו את המניות של בן זקן, שנעצר לא מזמן בידי רשות ני"ע בחשד להרצת מניות - ויפעלו לשחרר אותו מהערבות האישית שהעמיד לצורך הלוואה שקיבלה החברה מהפניקס.

‏עוד בסימן בעלי שליטה, בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק השבוע נגד החלטה קודמת הנוגעת לחיים צוף, יו"ר איירפורט סיטי ובעל השליטה בה בשרשור. צוף לא יצטרך להעביר את מניותיו למפרקי קווי אשראי, היות וטען שכתב התביעה לא הומצא לו כדין, אך עליו להפקיד בשבועות הקרובים מיליון שקל בקופת בית המשפט.

‏מי שזכתה לעדנה של ממש השבוע הייתה מניית אשטרום נכסים , שזינקה ב-10.6% לאחר שחברה בת בבעלותה המלאה הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות ואג"ח בהיקף של 40 מיליון שקל בחצי השנה הקרובה. לצד תוכנית זו זוכה אשטרום לעדנה בשל הדו"חות שפרסמה בשבוע שעבר והפתיחה הקרבה של רשת ריהוט קיקה בישראל, בה היא שותפה.‏

בין המדווחות, נזכיר את מבני תעשיה ששיפרה את ההכנסות מדמי-שכירות ושערכה נכסים. בפסגות הפנו את תשומת הלב לתוצאות הטובות שהציגה החברה מישראל - ודווקא משוק המגורים, לא פחות. אותה "רוח גבית" כפי שכינו אותה בבית ההשקעות מחזקת את האסטרטגיה העומדת בבסיס מדד כחול-לבן, התומכת במניות הענף הפועלות בעיקר בישראל.

‏*אליעזר פישמן, בעל השליטה במבני תעשיה, הוא בעל השליטה ב"גלובס".