העונש המירבי על העבירות של מרגול אם תורשע: 16 שנה

השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין: "אם יורשעו, מרגלית צנעני ומיכאל חזן צפויים למאסר ממושך - 9 שנות מאסר על סחיטה באיומים ו-7 שנים על קשירת קשר לביצוע פשע"

רבות דובר על כתב האישום החמור שהוגש הבוקר (ב') נגד מרגלית צנעני ומיכאל חזן, באשמת סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. עבירות חמורות, שהעונש עליהן עלול להגיע, לאחר הרשעה, למספר לא קטן שנות מאסר בפועל.

נשיאת בתי משפט השלום לשעבר, השופטת עדנה בקנשטיין, אמרה בראיון לאתר חדשות ערוץ 2 כי "במבט ראשון, כתב האישום שהוגש היום נגד מרגלית צנעני ומיכאל חזן בנוי לתלפיות".

"כעת, השאלה הנשאלת היא שאלת ההוכחה. על-פי חוק, קיימת חזקת החפות לנאשמים עד שלא הוכח אחרת", הוסיפה. "אם יורשעו, צפויים צנעני וחזן למאסר ממושך. העונש על סחיטה באיומים הוא עד 9 שנות מאסר, ועל עבירת קשירת קשר ניתן לקבל עונש של עד 7 שנים".

לפי בקנשטיין, "רק מהעונשים ניתן להבין שאלה הן עבירות חמורות".

מעצרו של מיכאל חזן הוארך היום ב-30 ימים, ומעצרה של מרגול הוארך עד יום חמישי, אז יחליט בית המשפט על המשך מעצרה בהתאם לתסקיר המבחן שביקש.

תסקיר המבחן יתייחס לעברה ולמצבה הנפשי

"רק אחרי הדיון ביום חמישי יוכל בית המשפט להתייחס להארכת מעצר עד תום ההליכים בהתאם לכתב האישום", הסבירה השופטת. "ביום חמישי יוגש תסקיר המעצר על-ידי שירות המבחן, שיתייחס לעברה של הנאשמת, למצבה הנפשי ולגורמים אחרים המשפיעים על ההחלטה. אז ישקול בית המשפט אם להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים, לשחררם למעצר-בית או - אפשרות שלישית ופחות סבירה - לשחררם לחלוטין".

בקנשטיין ציינה עם זאת כי "על עבירות כאלה ישנו חשש לשיבוש תהליכים, ולכן ממליצים בדרך-כלל על הארכה עד תום ההליכים".

"בית המשפט העליון אמר לא אחת שבעצם העברה של סחיטה באיומים גלום חשש משיבוש, בשל אופי העבירה", ציינה השופטת. "הנאשם מיכאל חזן הוא בעל הרשעות קודמות חמורות מאוד, לכן בית המשפט האריך את מעצרו ב-30 ימים ללא צורך בתסקיר. למרגלית צנעני, לעומת זאת, לא הובאו כל הרשעות קודמות בכתב האישום".