ענבל אור: "מכרתי כ-80% מהדירות ב'שניים בגבעתיים'"

מימוש האופציה על הקרקע: 40 מ' ש' ■ לראשונה, פרויקט "יזמות חברתית" אשר מבטיח לקונים מחיר סופי ומועד קבוע לסיום הפרויקט ■ אור: "אצלנו לא חלה ירידה בביקושים - נהפוך הוא"

חב' "אור סיטי נדל"ן" שבבעלות ענבל אור חתמה על הסכם למימוש האופציה על הקרקע בפרויקט "השניים" בגבעתיים. שטח הקרקע משתרע על כ-1.2 דונם ברחוב השניים 23שבגבול גבעתיים רמת גן ושווי עסקת מימוש האופציה על הקרקע עומד על כ-40 מיליון שקל, כאשר העלות הכוללת של הפרויקט הינה כ-72 מיליון שקל.

על פי הודעת החברה, נמכרו כ-80% מיחידות הדיור בפרויקט שיכלול בניין בן 9 קומות ובו 45 יחידות דיור. מחירי הדירות בפרויקט הם: דירת 3 חדרים 72 מ"ר + 9 מ"ר מרפסת החל מ- 1.250 מיליון שקל ודירת 4 חדרים 91 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת החל מ- 1.690 מיליון שקל. לדברי ענבל אור עד כה שולמו על החוזים שנחתמו כ-35% מערך הדירה והחברה קיבלה עד כה כ-20 מיליון שקל. 90% מהפרויקט ממומן על ידי ההון העצמי של החברה וכ-10% מהבנק המלווה את הפרויקט.

פרויקט "השניים", אשר משווק ונמכר לראשונה ע"י החברה במודל של "יזמות קבוצתית", מבטיח לקונים מחיר סופי ומועד קבוע לסיום הפרויקט ובכך מאפשר לרוכשים ליהנות מחיסכון בעלויות הבנייה כמקובל בקבוצות הרכישה, אך במקביל גם ליהנות מהיתרונות של מחיר קבוע ומוגדר מראש תוך התחייבות החברה למועד סיום הפרויקט ועמידה בלוחות הזמנים ללא פיגורים. אור מציינת כי לא מדובר בהבטחות ללא כיסוי ומציינת כי כספים המבטיחים את עמידת החברה בתנאי הפרויקט הופקדו בנאמנות.

בשיחה עם "גלובס" אמרה אור כי "בתקופה מאתגרת מבחינת הביקושים בשוק זה בהחלט יום גדול בעבורנו שיכולנו להודיע על מכירה של 80% מהדירות. המשרד אצלנו פועל חזק ויפה. אנחנו פיתחנו מודל שמבטיח דירות במחירים ברי השגה, המחירים אצלנו נמוכים באופן משמעותי מהמחירים בשוק והאטרקטיביות שאנחנו מציעים גורמת לכך שאצלנו לא חלה ירידה בביקושים - נהפוך הוא".

"הייתי רוצה לומר לוועדת טרכטנברג כי יש לטפל בנושא הדיור באיזור המרכז ולא רק בפריפריה - לא רק הפריפריה זקוקה לסיוע. בנוסף חייבת להיות הקלה על התהליכים הבירוקרטיים. למשל, ישנם הרבה מקומות באיזור מרכז שאפשר היה לעשות בהם פרויקטים של פינוי בינוי - אך כיום ההליכים הבירוקרטיים בפרויקטים מסוג זה נמשכים כ-20 שנה".

אור גם פונה לבנק ישראל וקוראת לנגיד פישר להקל על מי שקונה דירה ראשונה בדרך של הפחתת דרישות ההון העצמי. "ההון העצמי הנדרש כיום על דירה של מיליון שקל הוא של כ-40% שהם כ-400 אלף שקל - זה לא אפשרי ובלתי סביר מבחינת רבים מהזוגות הצעירים" בנוסף קוראת אור לבנק ישראל להוריד את הריבית במשק.

לדבריה, "בקרוב נצא בקמפיין עם דירות זולות עוד יותר ב'מגדלי צעירי רמת גן', שבו דירות יעלו כ-750 אלף שקל במקום דירה ממוצעת באזור שעולה כ-1.25 מיליון שקל. גם לדירות אלו נדרש כיום הון עצמי של כ-260 אלף שקל במינימום - וזה מוגזם. זוגות צעירים יושבים אצלי ואומרים לי, ענבל, אין לי מאיפה להביא כזה סכום. אני מדברת על אנשים ברמה סוציו-אקונומית מאד גבוהה כמו עו"ד ושופטת שרכשה אצלי דירה שגם להם לא פשוט לעמוד בתנאים".

עיריית גבעתיים מבהירה לאור הפירסומים והפניות לעירייה בנושא כי "מבדיקת אגף ההנדסה הפרויקט אשר נקרא שניים בגבעתיים הוא בכלל ברמת גן, אינו נמצא בשטח השיפוט של גבעתיים כלל וכלל ואינו מקבל כל שירות עירוני מגבעתיים".

תגובת אור סיטי נדל"ן: "פרויקט השניים בגבעתיים ממוקם על גבול רמת גן גבעתיים. תשלומי הארנונה ישולמו לעיריית רמת גן אולם הכניסה לבניין היא מרחוב השניים 23 אשר בגבעתיים".

את העסקה הוביל משרד עורכי הדין עמר רייטן זאן שגיא ושות'.