מניית היום: מזנקת ב-8% לקראת תחילת ניסוי קליני

בניסוי של ביונדווקס צפויים ליטול חלק 120 משתתפים, הן גברים והן נשים, בגילאי 65 ומעלה. גיוס המשתתפים הפוטנציאליים לניסוי יחל מייד

חברת ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, הודיעה היום על קבלת אישורי וועדות האתיקה (הלסינקי) של המרכזים למחקר הקליני במרכז רפואי בית חולים הדסה ובמרכז הרפואי תל-אביב על שם סוראסקי (איכילוב), לביצוע ניסוי קליני שני בסדרת פאזה II.

הניסוי יבחן את הבטיחות והאימונוגניות (תגובת המערכת החיסונית של הגוף) של החיסון האוניברסאלי לשפעת שמפתחת החברה, ה-Multimeric-001, וכן את יכולתו של החיסון האוניברסאלי לשפר את יעילותו של החיסון המסחרי נגד שפעת.

בניסוי צפויים ליטול חלק 120 משתתפים, הן גברים והן נשים, בגילאי 65 ומעלה. גיוס המשתתפים הפוטנציאליים לניסוי יחל מייד, והזריקות הראשונות צפויות להינתן במהלך חודש אוקטובר 2011. להערכת החברה, תוצאות הניסוי יתקבלו עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2012.

בעקבות ההודעה רושמת מניית החברה עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

ד"ר תמר בן ידידיה, המדענית הראשית של ביונדווקס: "אנו שמחים על קבלת האישורים הנדרשים לתחילת הניסוי הקליני השני של סדרת פאזה II, ומתכוונים להתחיל בגיוס המתנדבים לניסוי מיידית. אנחנו מעודדים מאוד מהתוצאות החיוביות שהושגו בניסוי הקליני הראשון של פאזה II שדווחו לאחרונה ואשר שבו והוכיחו את הבטיחות והיעילות שבשימוש בחיסון שמפתחת ביונדווקס. הניסוי הקרוב, שיבחן את תגובת האוכלוסייה המבוגרת והנזקקת להגנה טובה משפעת, מהווה אבן דרך חשובה בדרך להגשמת חזון החברה לפיתוח חיסון אוניברסאלי לשפעת ראשון מסוגו בעולם."

ביונדווקס סיימה בהצלחה ביוני 2011 את הניסוי הראשון בסדרת פאזה II. הניסוי בדק 200 משתתפים בגילאי 18-49 ובמסגרתו הוכח כי החיסון של ביונדווקס עומד ביעדי היעילות והבטיחות ואף הגביר את התגובה החיסונית לחיסון השפעת המסחרי.

ביונדווקס עוסקת כאמור במחקר ופיתוח של חיסון אוניברסאלי לשפעת. החברה פועלת לפיתוח חיסון ייחודי וחדשני נגד מרבית סוגי השפעת, שיספק הגנה רב-עונתית ורב-זנית כנגד זני שפעת קיימים ועתידיים. ביונדווקס סיימה בהצלחה ניסוי קליני ראשון בסדרת שלב II, וכן שני ניסויים קליניים בשלב I/II, עם ה- Multimeric-001, החיסון האוניברסאלי לשפעת שמפתחת החברה. החיסון נמצא בטוח לשימוש והפעיל את שתי זרועות מערכת החיסון האנושית.