מוזי ורטהיים: "אני יכול להבין למה מרגול פנתה לעולם התחתון"

בעל השליטה בקשת בראיון ל"מעריב": "התגובות של התקשורת לפרשה מוגזמות" ■ "אני מבין את מרגול - אם ההוצאה לפועל היתה מתפקדת, לא היו פונים לעולם הפשע"

אתמול (ב') הוגש כתב האישום החמור נגד הזמרת מרגלית צנעני, ובמרכזו עבירות של סחיטה ואיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. עורכי הדין שלה טוענים כי מדובר באישום לא מבוסס וכי צנעני נגררה למערבולת בלי כוונה. כתב האישום, מנגד, מתאר השתלשלות אירועים שלא היתה מביישת סרטי מאפיה ופשע קולנועיים.

הפרשה גם מטילה על התוכנית "כוכב נולד" של זכיינית ערוץ 2 קשת, מהתוכניות האהובות והנצפות ביותר בישראל, צל כבד ואולי אפילו כתם שלא יימחק. כתב האישום מתאר קשר עמוק, לכאורה, בין העולם התחתון לבין "כוכב נולד" בתיווכה של צנעני - שמאפיל באופן עקיף גם על קשת.

איש העסקים מוזי ורטהיים, מבעלי השליטה בקשת, מתייחס הבוקר (ג') לפרשה בראיון לעיתון "מעריב", וטוען כי "יש הגזמה רבה בכל הפרשה של צנעני. המעשים המיוחסים לה הם אמנם מכוערים מאוד, ולמעשה הנבלה המיוחס לה אין שום הצדקה - אבל יש לי הבנה מסוימת כלפי מה שהוביל אותה לכך".

ורטהיים מסביר ואומר כי "אם רשויות ההוצאה לפועל בישראל היו פועלות כמו שצריך, לא היו פונים לעולם התחתון. העובדה שההוצאה לפועל כמעט משותקת מובילה לעתים לצעדים חריגים. פנייה לעולם התחתון זה מעשה פשיעה, אבל התגובות של התקשורת לעניין מוגזמות", לדבריו.

ורטהיים, שלא נוהג לדבר בתקשורת בדרך-כלל, אומר שהוא לא מצדיק את המעשה המיוחס למרגול, אבל טוען כי כל העניין מוגזם: "מקלים על העולם התחתון ואיתה מחמירים. אני לא מבין מה עשו בכלל ממרגול? הרי היא לא בשורה הראשונה של הכשרונות הישראלים, היא לא אייקון תרבותי, אבל עשו ממנה כזה".

לדברי ורטהיים, "אולי מרגול היתה יותר מדי 'באדי-באדי' עם העולם התחתון. היא שיחקה איתם 'צ'יקי-צ'יקי', וזה הרגיז אותם כנראה יותר מדי".