Double Verify הישראלית השלימה גיוס של 33 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילה חברת JMI, הבעלים הקודמים של דאבל קליק, שנמכרה ב-2007 ב-3.1 מיליארד דולר לגוגל ■ הכסף ישמש לגיוס 100 עובדים ולרכישת חברות

חברת הסטארט-אפ הישראלית Double Verify, המפתחת טכנולוגיה שמאפשרת למפרסמים לעקוב אחר המודעות שלהם באינטרנט, רושמת סבב גיוס שלישי מוצלח בהיקף של 33 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת הפרייבט אקוויטי JMI יחד עם המשקיעים הקודמים בחברה: בלומברג קפיטל, פירסט ראונד קפיטל, קרן ההון סיכון של קומקסט Genacast וקרן IVP. היקף סך הגיוסים של Double Verify עומד על כיום על 46.5 מיליון דולר, מה שמעניק לה שווי של כ-200 מיליון דולר.

מעבר להיקף הגיוס הגדול בסבב הנוכחי, כניסתה של חברת JMI כמשקיעה בדאבל וריפיי מכתיבה גם את הכיוון שאליו שואפת החברה הישראלית להגיע. חברת JMI מכירה מקרוב את תחום הפרסום הדיגיטלי והיא זו שעמדה מאחורי מכירת דאבל קליק (יחד עם חברת הפרייבט אקוויטי הלמן & פרידמן) ב-2007 לגוגל ב-3.1 מיליארד דולר - שנתיים לאחר שרכשה אותה מהמייסדים ב-1.1 מיליארד דולר.

"סבב הגיוס הנוכחי היה מהיר יחסית כי JMI מכירים מקרוב את תחום הפרסום באינטרנט", מסביר גיל וסרמן, מנהל הפיתוח בדאבל וריפיי ומנהל הפעילות בישראל, בשיחה עם "גלובס". "JMI רוצים להרוויח ולפי הרקורד שלהם הם יודעים איך לעשות את זה - איך לקחת חברה כמו שלנו, להשקיע ולהביא אותה למדרגה הבאה".

* אז בעוד שנתיים נראה את דאבל וריפיי נמכרת?

וסרמן: "המודל של דאבל קליק זה המודל שאנחנו רוצים להתפתח אליו. זה יכול להיות מכירה וזה יכול להיות גם הנפקה. אנחנו בתחום שמאפשר לנו לשמור על שני המסלולים האלה פתוחים".

דאבל וריפיי הוקמה ב-2008 על-ידי אורן נצר (מנכ"ל) ואלכס ליברנט (סמנכ"ל טכנולוגיות). בשלוש השנים האחרונות החברה צמחה באופן משמעותי, בעיקר מבחינת כוח אדם. משמונה עובדים בתחילת הדרך, היום מעסיקה החברה 80 עובדי פיתוח בישראל ועוד 80 עובדי מכירות ושירות בסניף החברה בארה"ב.

לדברי וסרמן, החברה מתכוונת להשתמש בהשקעה הנוכחית כדי לגייס 100 עובדים נוספים לחברה בשנה הקרובה. בנוסף, מתכוונת החברה לבחון חברות בתחומים משיקים. "אנחנו בוחנים רכישה של חברות כדי לגדול מהר ולא לעשות הכול בתוך הבית", אומר וסרמן. "אנחנו מחפשים חברות שיכניסו אותנו לתחומים שאנחנו רוצים להתפתח בהם ושהן יכולות להשלים אותנו". כיום, דאבל וריפיי שולטת על 80% משוק המערב אחר פרסומות. בתחילת השנה נכנסה החברה לשוק האירופי ופתחה משרדים בלונדון.

הטכנולוגיה של דאבל וריפיי מאפשרת למפרסמים לדעת שהמודעות שהם מעלים לאינטרנט אכן עומדות ביעדיהן. החברה עובדת מול סוכנויות ורשתות פרסום מובילות ומשרתת לקוחות גדולים כמו קוקה קולה, ג'ונסון אנד ג'ונסון, בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרסס ועוד. באמצעות הטכנולוגיה, המפרסמים יכולים לדעת האם הקמפיין שלהם אכן מופיע באתרים הרצויים, בשעות המועדפות, בעמודים שאין פרסומות של מתחרים, באתרים שאינם אתרי פורנו וכדומה.

"בתקשורת מודפסת, למשל, קל לפתוח את העיתון ואז לראות אילו מודעות נכנסו ואיפה בדיוק. אבל באינטרנט, בגלל שזה בזמן אמת וההיקפים ענקיים, קשה באמת לעקוב", מסביר וסרמן. "אם קודם הם היו עיוורים ולא ידעו בדיוק מה קורה עם המודעות שלהם, אז אנחנו בעצם עוזרים למפרסמים לפתוח את העיניים".