רשת הריהוט קיקה יוצאת לדרך: המנכ"ל: "נתחרה בכולם"

‎רשת הריהוט האוסטרית קיקה מושקת בנתניה בשעה שסניף איקאה בעיר סגור בשל השריפה, אך החנות נפתחת בשיאה של מחאה צרכנית שכבר הביאה לפגיעה בצריכה השוטפת‏

המתחרה של איקאה יוצאת לדרך: בעוד שבוע, ב-6 לספטמבר, תחנוך קיקה, רשת הריהוט והעיצוב האוסטרית, את החנות הראשונה בישראל בעיר נתניה.

היום (ג') חשפו מנהלי החברה את החנות בפני העיתונאים. החנות, המשתרעת על שטח של 18 אלף מ"ר ב-4 קומות, נבנתה בהשקעה של 150 מיליון שקל.

בחנות מגוון של כחצי מיליון פריטים, הכוללים סלונים, חדרי אמבט, פינות אוכל, חדרי תינוקות, כלי בית וטקסטיל, מוצרי תאורה, מטבחים וצעצועים.

מחד, החנות נפתחת בשעה שסניף איקאה בנתניה סגור בשל השריפה שכילתה אותו בפברואר האחרון. סניף איקאה צפוי להיפתח מחדש במחצית הראשונה של 2012. מאידך, החנות נפתחת בשיאה של מחאה צרכנית שכבר הביאה לפגיעה בצריכה.

צביקה גולדנברג, מנכ"ל קיקה, אומר כי הוא אינו מוטרד מהעיתוי. "קיקה מביאה בשורה וחדשנות לצרכן הישראלי. יש לנו מה להציע לכולם, כולל לסטודנט שמחפש מיטה ב-699 שקל", הוא אומר.

בניגוד לאיקאה שפעילותה מבוססת על אסטרטגיית מחיר ומותג הבית בלבד, קיקה מציעה מגוון רחב של מותגים בטווח מחירים רחב. לצד מוצרים זולים יחסית כמו צלחת קרמיקה גדולה ב-6 שקלים, ניתן למצוא גם מיטות יוקרה או אפילו כוס שתייה ב-40 שקלים.

לבד מאיקאה שקיקה דומה לה בהיותה one stop shop, תתחרה הרשת ברשתות הריהוט, הצעצועים, כלי הבית, עשה זאת בעצמך ולמעשה, בכל מגוון העסקים הרחב בתחומים שבהן היא פועלת.

- תתחרו באיקאה?

גולדנברג: "אנחנו נתחרה בכולם".

- קיקה תהיה זולה יותר או יקרה יותר מאיקאה?

"בחלק מהמוצרים זולה יותר, ובחלק יקרה יותר".

- במי קיקה תפגע?

"אני לא חושב שקיקה תפגע במישהו. אני מאמין שקיקה, עם הטרנדים החדשים שתציע, תצמיח את השוק כולו".

גולדנברג סירב לחשוף פרטים לגבי מחזור המכירות הצפוי של החנות. לשם השוואה, מחזור המכירות של איקאה בארץ עומד על 678 מיליון שקל.

72 חנויות בעולם

הזיכיון להפעלת קיקה בישראל מצוי בבעלות איש העסקים סולומון בטיטו (85%) וחברת אשטרום נכסים (15%). החברה-האם רושמת היקף מכירות שנתי של למעלה מ-1.2 מיליארד יורו ב-72 חנויות ומעסיקה יותר מ-8,200 עובדים. מרבית הסניפים (32) פועלים באוסטריה.

30% מתמהיל הריהוט של קיקה בישראל יבוסס על מוצרי Cash and Carry, ו-70% יבוסס על הזמנת ריהוט בהתאמה אישית ובהתאם לצרכי הלקוח, אשר יסופקו לצרכן תוך זמן סביר, כמקובל בעולם הריהוט בישראל.

לרגל ההשקה תעלה קיקה בקמפיין פרסומי בהיקף 12 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי. בדומה לאיקאה, יפעלו במקום שני בתי-קפה שיציעו מוצרים במחירים נוחים עד בינוניים.

בעוד כ-3 חודשים תחל בנייתה של חנות הענק השנייה של קיקה בישראל בחוצות המפרץ בחיפה, בהשקעה של כ-100 מליון שקל. החנות צפויה להיפתח בסוף שנת 2013.