הסיכוי לביטול חילוט הערבות של חזי בצלאל וסלקט - קלוש

הערכות בקרב חברים בוועדת המכרזים: לא יהיה מנוס מפני חילוט הערבות בגובה של 10 מיליון שקל למרתון מובייל של חזי בצלאל ולסלקט תקשורת, שהגישו במסגרת המכרז הסלולרי

הערכות בקרב חברים בוועדת המכרזים, מדברות על כך שלא יהיה מנוס מפני חילוט הערבות בגובה של 10 מיליון שקל למרתון מובייל של חזי בצלאל ולחברת סלקט תקשורת. ועדת המכרזים תתכנס בזמן הקרוב על מנת לדון בבקשות של החברות שלא לחלט את הערבות שלהן, במסגרת של שימוע שנערך להן, ולדברי גורמים המקורבים לנושא צריכה להיות סיבה טובה מאד על מנת שהערבות לא תחולט.

חילוט הערבות מתבקש משום שאלו הכללים של המכרז, וזאת למרות שלוועדה יש זכות לשיקול דעת. לכן צריכה להיות סיבה טובה מאד מדוע לא לחלט, בעיקר על רקע העובדה שאי העמידה של שתי החברות בתנאי המכרז, גרמה לעיכובים רבים, לסחבת מיותרת ולפגיעה במתחרה, גולן טלקום, שעמד בתנאים בשל העובדה שהוא יוצא לדרך בפיגור ניכר אחרי מירס שזכתה במכרז. המשמעות עבור גולן טלקום היא שהיא לא תוכל להשיק את הרשת שלה ביחד עם מירס.

מרתון וסלקט הפקידו ערבות של 10 מיליון שקל כמו כל מתמודד אחר במכרז. הסכום הזה מהווה מעין דמי רצינות ועל פי תנאי המכרז לא אמור להיות מוחזר, ללא קשר לתוצאת המכרז. התנאי נקבע על מנת לקבוע רף גבוה למתמודדים ולסנן כאלו שאין להם סיכוי. חילוט הערבות שעשוי לבוא לדיון בפגישה הקרובה של ועדת המכרזים, מכעיס מאד את מרתון וסלקט, אבל כאמור לדברי גורמים המעורים במכרז, הסיכוי לביטול החילוט נמוך ביותר.