תמחור השוק הסיטונאי יעבור מוועדת חייק למשרד התקשורת

ריכוז העבודה הועבר מוועדת חייק לאגף הכלכלה במשרד התקשורת ■ התמחור עפ"י השר כחלון: מציאת המחיר הזול עבור שירות שבזק גובה מחברות תקשורת, וממנו לקבוע הנחה נוספת

אמיר חייק, יו"ר ועדת חייק, החליט להעביר את ריכוז העבודה מידיה של חברת הוועדה מיכל אבן-חן לאגף הכלכלה במשרד התקשורת. זאת, לנוכח העיכובים בעבודתה של חברת הייעוץ ששכרה הוועדה.

אבן-חן, לשעבר סמנכ"ל פיתוח עסקי בבזק, ריכזה את העבודה מול חברת הייעוץ פרונטיר מהרגע שנשכרה, ואילו אגף הכלכלה במשרד התקשורת כמעט ולא היה מעורב בקשר עימה. בחלוף הזמן החליט חייק שהעבודה מול פרונטיר אינה מתקדמת בקצב שרצה, בין היתר בשל עיכובים בהעברת החומרים מצד בזק והוט, מה שהוביל באופן טבעי לשיתוף אגף הכלכלה של המשרד בעבודה מול פרונטיר. הטיפול בקשר עם פרונטיר עדר לידי יאיר חקק, מנהל רגולציה באגף הכלכלה.

בהמשך לאותו עניין, ל"גלובס" נודע כי שר התקשורת משה כחלון אמר בשיחות סגורות כי בעקבות המלצות ועדת חייק בעניין הקמת השוק הסיטונאי, הוא היה מעדיף שהתמחור של השוק הסיטונאי יהיה על בסיס עלות פלוס רווח סביר (Cost Plus), ולא על בסיס של קביעת המחירים בשוק בדרך של ריטייל מינוס (Retail Minus), כלומר, מציאת המחיר הזול עבור שירות שבזק גובה מחברות תקשורת, וממנו לקבוע הנחה נוספת.

יחד עם זאת, כחלון לא מתכוון להתערב בעבודת הוועדה, אבל המסר שלו הועבר. אם יתברר שקביעת השוק הסיטונאי על בסיס של Cost Plus הוא משהו שייארך זמן רב, לא מן הנמנע שתחול התגמשות בעמדה ויוחלט שבתקופת ביניים ההמלצה תהיה ל-Retail Minus. בכל מקרה, נראה שעבודת הייעוץ של פרונטיר לא תסתיים בקרוב.