פרופ' טרכטנברג: "מציע להתייחס ב'איזי' אחד לשני"

(עדכונים שוטפים) - יו"ר ועדת טרכטנברג מגן על מנהיגת מחאת האוהלים, שקראה להתפטרותו וספגה בימים האחרונים ביקורת חריפה: "אפילו שמדובר על מנהיגים שתקפו אותי, צר לי" ■ על שינוי שיטת הממשל: "זה גם חשוב לי אבל אנחנו לא נוכל לטפל בזה"

ועדת טרכטנברג לבדיקת יוקר המחיה בישראל מקיימת היום (ד') את הדיון השביעי במספר, כאשר היום מגיעים לדיון נציגים מכ-20 מאהלים מרחבי הארץ. אתר "גלובס" מעביר גם היום את הדיון בשידור חי. (ניתן להשתתף בדיון באתר הידברות: http://hidavrut.gov.il)

בדיון היום משתתפים, מלבד טרכטנברג, המשנה לנגיד בנק ישראל קרנית פלוג, הכלכלן הראשי של הרשות להגבלים עסקיים ד"ר שלומי פריזט, יו"ר מכון פאלק למחקר כלכלי ד"ר יורם גבאי, חבר ועד עמותת נוב"ה שחר כהן וכן נשיא ומייסד מכון ראות גדי גרינשטיין.

"ברור לכולנו כי בלי מחאה לא היתה קמה ועדה כזו עם מנדט כל כך רחב. זה חסר תקדים. אין סרט שדבר הזה היה קם בלי המחאה העממית שחוצה את כל עם וזו מחאה שנעשתה כל כך מכובדת. ללא ועדה כזו, המחאה לא היתה מגיעה להישגים אלא ללכת לאנרכיה או ללונדון או לחילופין, להתמסמס", ציין טרכטנברג.

טרכטנברג הוסיף כי "בעקבות המחאה, תוך כמה שבועות, אנו יושבים כאן ודנים כאן על צורה מכובדת על השינוי הכלכלי החברתי. וזה בגללכם. זה אות כבוד לכם ולנו. אני גאה להיות אזרח של מדינת ישראל. זה המשותף לכולנו. אנו החלטנו להישאר כי לחיות כאן".

לאחר מכן, התייחס טרכטנברג לדפני ליף, מיוזמי מחאת האוהלים, שקראה לו לאחרונה להתפטר, ובייחוד לביקורת שהופנתה נגדה בימים האחרונים: "נזרקו הרבה דברים לחלל האוויר. אפילו שמדובר על מנהיגים שתקפו אותי, צר לי. זה צעירים שנפל עליהם תפקיד עצום. הם לא עשו בית ספר למנהיגות. לא השתתפו בפוליטיקה. אלו שכן עברו את בית הספר של הפוליטיקה לא עשו טעיות? אנו לא עושים טעויות? איפה הפרספקטיבה? אני כבר רשמתי רשימה ארוכה של טעויות שאני עשיתי. אז רבותיי, פרספקטיבה: כולנו בתהליך של למידה לצורה אחרת של דיבור והידברות. מציע להתייחס ב'איזי' אחד לשני".

הדיון היום הוא האחרון שפתוח לתקשורת, ומעתה והלאה הדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות. טרכטנברג התייחס גם לקריאות לשינוי שיטת הממשל ואמר כי "אני לא רוצה לעורר ציפיות שווא; זה גם חשוב לי אבל אנחנו לא נוכל לטפל בזה".