מנחים חדשים ל"ערב חדש": אראל סג"ל, שרה ב"ק ועידן קוולר

סג"ל, ב"ק וקוולר יחלו להנחות את "ערב חדש" לסירוגין ובפורמט זוגי החל ממחר, לאחר שזכו במכרז שקיימה הטלוויזיה החינוכית, עליו נטען כי עולה ממנו "ריח פוליטי"

העיתונאים אראל סג"ל, שרה ב"ק ועידן קוולר יחלו להנחות את "ערב חדש" לסירוגין ובפורמט זוגי החל ממחר (ה'), לאחר שזכו במכרז שקיימה הטלוויזיה החינוכית, עליו נטען כי עולה ממנו "ריח פוליטי".

כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, זמן קצר לאחר שנודע דבר זכייתם במכרז של סג"ל, ב"ק וקוולר, טענו גורמים בטלוויזיה החינוכית ומחוץ לה כי החלטה על מינויים של השלושה נובעת ממניעים פוליטיים.

"העיפו מנחים שנתפסו כבעלי אוריינטציה מרכז-שמאל והביאו במקומם בעלי תפיסת עולם ימנית. אולי זה בניסיון למצוא חן בעיני שר החינוך, גדעון סער, האחראי על השידורים בחינוכית", אמר גורם בטלוויזיה החינוכית ל"גלובס" בחודש שעבר.

גורמים אחרים טענו כי הסיבה לזכייה או אי-הזכייה של המועמדים אינה קשורה לטיבם העיתונאי או לדעותיהם הפוליטית - אלא למפתח-מכרזי שהניח האוצר בידי ועדת המכרזים.

על-פי מפתח זה, הצעת המחיר של המועמדים תהיה שווה לציון הכולל שקיבלו על איכותם העיתונאית (50%-50%) - כך נוצר מצב שבו העיתונאים שקיבלו ציונים גבוהים יותר לא בהכרח זכו במכרז, שכן הצעתם הכספית הייתה גבוהה יותר.

במקור, המפתח-המכרזי עמד על 70% ציון כולל ו-30% שכר, לאחר מכן הוא שונה ל-60% איכות עיתונאית ו-40% הצעת מחיר. לבסוף, כאמור, החליטו באוצר על 50%-50%.

בנוסף, מגישי "ערב חדש" שלא זכו במכרז, טלי ליפקין-שחק וד"ר רונן ברגמן, פנו ביולי באמצעות עורך דינם לטלוויזיה החינוכית וביקשו לעכב את מינויים של המגישים החדשים. זאת, עד לאחר שיעיינו בכל המסמכים הקשורים במכרז. לאחר שעברו על החומרים החליטו השניים לא לפנות לבית המשפט בעניין.

סג"ל כותב טור למעלה מעשור בעיתון "מעריב" ומשדר ברדיו 103FM. כמו כן שימש כחבר בפאנל בתוכנית "הינשופים" בערוץ 8 ומשמש כמשתתף קבוע בתוכנית "שער השבת" של ערוץ הספורט.

ב"ק נמנית על צוות מגישי תוכנית התחקירים "360" של זכיינית ערוץ 2 רשת, ושימשה קודם לכן ככתבת החינוך והקליטה בחברת החדשות של ערוץ 2. כמו כן היא בעלת תוכנית רדיו שבועית ברדיו 99FM.

קוולר, כתב ומגיש בגלי צה"ל כבר 11 שנה, משמש ב-5 השנים האחרונות ככתב הפוליטי של התחנה. כמו כן הוא הגיש את תוכנית הטלוויזיה "סטטוס" בהוט.

תוכנית האקטואליה הוותיקה "ערב חדש" משודרת מדי יום בערוץ הבית חינוכית 23 וברצועת החינוכית בערוץ 1 בשעה 17:00.