רה-ארגון לסופר-פארם בסין: מוכרת את הפעילות במדינה

החברה יצאה מהפעילות במחוז גוויזו, והיא נערכת לכניסה לשנגחאי ולחלק המזרחי של סין

רשת סופר-פארם מכרה את פעילותה בסין, שהתבצעה באמצעות שליטה (51%) ברשת בתי-המרקחת "אנשור".

מכירת הפעילות אינה סימן ליציאתה של סופר-פארם מהמדינה, אלא חלק מתוכניתה של הרשת לחדור לשנגחאי ולחלק המזרחי של סין, המאופיין במעמד סוציו-דמוגרפי גבוה יותר.

המגבלות הרגולטוריות בסין חייבו את סופר-פארם לוותר על השליטה בחברת "אנשור" לצורך התפתחות למחוזות אחרים.

לדברי מנכ"ל סופר-פארם, ליאור רייטבלט, "השאיפה של סופר-פארם הייתה ונשארה להתרחב ולפתוח רשת דראגסטור בשנגחאי ובחלק המזרחי. הרגולציה הסינית כיום אינה מאפשרת לחברה זרה להחזיק בשליטה ברשת בתי-מרקחת, ולכן נדרשנו לדלל את אחזקתנו בחברה".

לדבריו, "כיוון שהשותפים שלנו ב'אנשור' לא רצו לפתח את הרשת מעבר לגבולות מחוז גוויזו, וכיוון שפעילות במתכונת של אחזקת 49% אפשרית גם במחוזות המזרחיים, החלטנו על מכירת חלקנו ויציאה לדרך חדשה ברווח נאה".

בסופר-פארם טוענים כי המכירה התבצעה לפי שווי הגבוה פי ארבעה מהסכום שבו רכשה הרשת את המניות ב"אנשור", אך עם זאת לא מציינים מה שהיה היקף ההשקעה של סופר-פארם בהתפתחות הרשת בסין.

בעת שסופר-פארם רכשה את השליטה ב"אנשור" בשנת 2006, מנתה הרשת הסינית 37 בתי-מרקחת במחוז גוויזו שבמערב סין, מחוז עני יחסית במדינה. כיום מונה רשת "אנשור" 87 סניפים, 10 מתוכם בפורמט הדומה לרשת בארץ, ואילו היתר בתי-מרקחת קטנים.

לדברי הרשת, הפעילות בסין הייתה רווחית מיומה הראשון, ושיעורי הצמיחה בה עמדו על כ-30% מדי שנה. ב-2010 עמדו מכירות הרשת בסין על 50 מיליון דולר.

רייטלבלט הוסיף כי הרשת בוחנת כניסה לשותפות ברשתות שונות בסין. "אין ספק כי הפוטנציאל בחלק המזרחי של סין אדיר, וכבר הוכחנו לעצמנו שאנחנו יודעים לעשות זאת. מבחינתנו, מדובר בהתארגנות מחדש של סופר-פארם בסין".