Simplee מציעה ניהול פשוט ונוח של החשבונות הרפואיים

Simplee, כשמה כן היא, אמורה לפשט עבור האמריקנים את האופן שבו מתנהל החולה מול הרופאים וחברות הביטוח השונות

לפני כמה שנים בילה תומר שובל עם משפחתו במקסיקו. מה שהחל כחופשה הפך במהרה לסיוט, לאחר שבני המשפחה חלו בזה אחר זה, ונדרשו לטיפול רפואי. כששב לארה"ב חשב שובל שהבעיות נגמרו.

ואולם בשבועות הבאים החלה לזרום אליו סדרה של מכתבים ותביעות לתשלומים מצד הרופאים המטפלים וחברות הביטוח, שכמעט וגימדה את הסיוט במקסיקו, והובילה אותו לכאוס הביורוקרטי של מערכת הבריאות בארה"ב. שקד לא הבין על מה כבר שילם, על מה הוא עדיין לא שילם ובכלל - למה הוא צריך לשלם.

שובל - לשעבר מנהל הפעילות העסקית של Shooping.com בארה"ב - חבר לעמיתו הוותיק רוברטו רבינוביץ', שכיהן אז כמנהל קבוצת מוצרים בענקית האינטרנט, ויחד עם חבר שלישי, תום צרפתי, החליטו להקים לפני כשנה וחצי את Simplee, שכשמה כן היא - אמורה לפשט את האופן שבו מתנהל החולה מול הרופאים וחברות הביטוח השונות.

איזה בלגן!

למי שלא מכיר, מערכת הבריאות האמריקנית שונה לגמרי מזו הישראלית. בה בעת שבארץ כל חולה מבוטח בקופת חולים כלשהי, בארה"ב אין שיוכים והכול מבוסס על ביטוחים פרטיים. חולה שנזקק לייעוץ או טיפול אצל רופא לא משלם בו במקום. הרופא מעביר את דרישת התשלום אל החולה ואל חברת הביטוח שאליה משויך החולה, וזו בודקת, לפי תנאי הפוליסה, מהו שיעור ההשתתפות שלה בהתאם לכיסוי ומהו שיעור ההשתתפות העצמית.

מכאן החברה מעבירה את המכתב לחולה. שרשרת המכתבים הזו נמשכת שבועות ואף חודשים לאחר הביקור הראשון. לכל חולה יש ביטוחים בחברות שונות לטיפולים שונים (כגון שיניים ועיניים), וכתוצאה מכך מרבית האמריקנים מתקשים למצוא את הידיים והרגליים בכל הסבך הביורוקרטי הזה.

"המכתבים האלה נראים כמו מכתבים של חברת ביטוח בישראל - הרבה מספרים ונתונים לא ברורים", מסביר רבינוביץ', סמנכ"ל התפעול של Simplee. "האמריקני הממוצע בדרך כלל לוקח את המכתבים האלה ודוחף אותם לתחתית חבילת הדואר שלו. כל העיסוק הזה יוצר אצל האמריקנים תסכול, והמוצר שלנו בא כדי ליצור חוויה אחרת אצל אותם חולים ומבוטחים".

המוצר של Simplee מציע אתר אחד, שבו המבוטח יכול לחבר את כל חשבונות הביטוח הרפואי שלו ולעשות סדר בניירת - החל ברמת הממשק והעיצוב הפשוט, דרך הפיכת שפת הביטוח המסובכת למשהו מובן יותר ועד שליחת התראות שונות.

לדברי רבינוביץ', החברה עובדת מול 12 חברות הביטוח הרפואי הגדולות בארה"ב ומטפלת ביותר מ-200 אלף ביקורי רופא שונים. רבינוביץ' מסביר כי אמנם המוצר מותאם רק לשוק האמריקני בשל מורכבות מערכת הבריאות שם, אך הפוטנציאל רב, כש-66% מהאמריקנים מחזיקים בביטוח רפואי.

אחד הפיצ'רים המעניינים במוצר של Simplee הוא קבלת התראות על חיובים מיותרים שנעשו כלפי המבוטח. "יש אמריקנים שלא מבינים שאם הם הולכים לרופא שלא נמצא בהסדר מול חברת הביטוח, הם משלמים יותר. לכן המערכת מתריעה בפניהם שאם הם ילכו שוב לאותו רופא - הם ישלמו ביוקר, כי הוא לא בהסדר", מסביר רבינוביץ'. נוסף על כך, המערכת בודקת אם נעשו שגיאות בחיובים מצד חברות הביטוח. "לאחד הלקוחות שלנו הצלחנו לחסוך 1,400 דולר", הוא אומר. החברה מפעילה בישראל מרכז מו"פ, ובימים אלה עומדת בפני גיוס מפתחים ומתכנתים, כשהפיתוח העסקי נעשה בפאלו אלטו, ארה"ב, שם נמצא גם שובל.

מה המודל העסקי?

"האתר חינמי, ויישאר כזה. אנחנו רוצים לחתור לשיתופי פעולה עם כמה גורמים: הגופים שמבצעים בעבור הרופאים בארה"ב את הגבייה מהלקוחות ומחברות הביטוח, שהמערכת עשויה לייעל את גביית התשלומים שלהם; חברות וארגונים גדולים שרוצים להעניק ממשק ידידותי לעובדיהם המבוטחים על-ידי המעסיק; שימוש במאגר המידע שלנו על כל מבוטח בכדי להציע לו ביטוחים רפואיים שמתאימים יותר למצבו הבריאותי והפנייתו לחברות חיצוניות שמוכרות ביטוח".