IMF: סיכון למחיקות של 200 מיליארד אירו בבנקים באירופה

קרן המטבע הבינלאומית מזהירה כי הבנק באירופה צפויים לבצע מחיקות בהיקף עתק, בעקבות חשיפה לאג"ח ממשלתיות של מדינות ה-PIGS ביבשת ■ גורמים באיחוד האירופי: "המידע מוטעה"

בכירים בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) תוקפים היום (ה') גורמים באיחוד האירופי, ברקע וויכוח הניצת בין שני הגופים, סביב היקף החשיפה של הבנקים ביבשת למדינות הפריפריה השקועות בחובות, והשפעת חשיפה זו על התחזיות הפיננסיות העתידיות (פירוט בהמשך).

אנליסטים מטעם קרן המטבע דנו אתמול בנושא והציגו ממצאים משלהם, אשר עליהם טענו גורמים באיחוד האירופי ובבנק המרכזי האירופי כי "הם חלקיים ומוטעים". בקרן המטבע בדקו את שווי שוק האג"ח הממשלתיות של שלושת המדינות ה"בעייתיות" יותר באירופה - אירלנד, יוון ופורטוגל - יחד עם אלה של איטליה, ספרד ובלגיה.

על פי ממצאי קרן המטבע, מחיקה של האג"ח הממשלתיות בהן מחזיקים הבנקים האירופים עשוייה להוביל את האחרונים לבצע מחיקות של כ-200 מיליארד אירו (287 מיליארד דולר), שתוביל לצניחה של 10-12% בשוויים. האפקט של מהלך כזה עשוי אף להכפיל את עצמו, כך מזהירים בקרן, עקב "האפקט המתגלגל" שיכול להיות לירידת שווי שכזו, על גופים החשופים לבנקים שייפגעו.

"הממצאים של קרן המטבע מוטים", אמרה הלנה סלגאדו, שרת האוצר של צרפת בריאיון ל"פיננשל טיימס" אתמול. "הם רק רואים את הצד השלישי של הסיפור - זו לא הפעם הראשונה שזה קורה".

מנגד, טוענים גורמים בקרן המטבע שסירבו להזדהות, כי הנתונים נכונים. "ההערכות הללו מדוייקות", טען בכיר בקרן המטבע בריאיון ל-CNBC.