הסכם עם המדינה מ-2002 עשוי להסב לבזן הפסד של 30 מ' ד'

בעקבות הסכם שחתמה עם המדינה ב-2002 (כשהייתה חברה ממשלתית), עשויה בזן לרשום תיקונים בדוח הרבעוני ולפרסמו מחדש ■ ההסכם: אחזקת מלאי חירום סולר תחבורה בהיקף של 44 א' טון

חברת בזן הודיעה הלילה (ה') לבורסה בת"א, כי ברקע הסכם שנחתם בינה לבין מדינת ישראל בנוגע לאחזקת מלאי חירום של סולר תחבורה בהיקף של 44 אלף טון, אשר לא קיבל ביטוי בדוחותיה, עשוייה החברה לרשום הפסדים בהיקף מירבי של 30 מיליון דולר.

על פי דיווח החברה, מדובר בהסכם שנחתם בינה לבין המדינה בשנת 2002 - כאשר בזן עוד הייתה חברה ממשלתית - במסגרתו נדרשת בזן להחזיק במלאי החירום, "באופן שניתן יהיה לספקו למדינה או למי שהיא תורה באופן מיידי בעת תרחיש חירום". על פי ההסכם, המדינה תשלם לבזן על הוצאות ההחזקה של המלאי, וכן תשלם לה את ערכו של המלאי בדולרים במקרה של מימוש המלאי.

נכון להיום, ההסכם הינו בתוקף עד סוף שנת 2011, כאשר בבזן מעריכים כי ההשפעה המצטברת של הפרשי מחיר מלאי החירום בין זמן חתימת ההסכם ועד לסוף הרבעון השני של שנת 2011 (ה-30 ביוני), עשוייה להגיע לכ-30 מיליון דולר.

מבזן נמסר כי היא בוחנת את ההשלכות החשבונאיות של ההסכם ואת הצורך לתת לו ביטוי בדוחות הכספיים, כמו גם את הצורך לפרסם דוחות מתוקנים. (דוחות בזן - לכתבה המלאה)