תפוז החזירה את האתר שלה לפורטל התוכן של סלקום

תפוז, שהסירה את האתר מהפורטל בעקבות החלטתה של סלקום לשנות את מודל התשלומים שלה לספקי התוכן, הגיעה להבנה עם סלקום והחזירה את האתר שלה לפורטל הסלולרי

לאחר שחברת תפוז הודיעה כי היא מורידה את אתר האינטרנט שלה מפורטל התוכן הסלולרי של סלקום, הודיעה היום (ה') החברה כי לאחר מגעים שהתנהלו בינה לבין סלקום - החליטה להחזיר את האתר שלה לפורטל.

נזכיר כי תפוז הסירה את האתר מהפורטל בעקבות החלטתה של סלקום לשנות את מודל התשלומים שלה לספקי התוכן, ובכלל זה גם לתפוז.

בין האתרים הנוספים שאינם מופיעים כבר בפורטל הסלולר של סלקום בעקבות המהלך: אתר הספורט ספורט5 ואתר הכלכלה "דה מרקר". האתרים ynet ,one, ביזפורטל ו"כלכליסט" יצאו מהפורטל וחזרו אליו לפני שבוע.

בעקבות הורדת תפוז מפורטל סלקום הייתה צפויה תפוז לאבד הכנסות בהיקף של עד מאות אלפי שקלים.

בתחילת אוגוסט פורסם ב"גלובס" כי סלקום חתכה בעשרות אחוזים את המחיר שהיא משלמת לספקיות התוכן לפורטל הסלולרי שלה, וכי ההחלטה התקבלה בקרב ספקי התוכן בכעס רב, וחלקם הודיעו כי הם מפסיקים לעבוד עם חברת הסלולר לפי התנאים החדשים.

ככל הידוע, לסלקום יש תקציב ייעודי לפעילות התוכן בפורטל הסלולרי שלה, ואותו היא קיצצה בצורה דרסטית ללא כל התראה מוקדמת.

ההחלטה של סלקום נשענת על כך שצריכת התוכן עוברת שינוי משמעותי בשוק הסלולרי, וכניסת המכשירים החכמים גרמה לכך שהציבור רוכש תוכן דרך אפליקציות ייעודיות ופחות דרך הפורטלים הסלולריים. המשמעות היא שסלקום מקבלת נתח הולך וקטן מהכנסות תוכן מהפורטל, ולכן החליטה החברה כי במודל של חלוקת רווחים עם ספקי התוכן, אין מקום להמשיך באותה נוסחה.