אחרי שבועיים וחצי: מרגלית צנעני שוחררה למעצר-בית

(עדכון) - משפטה של צנעני, הנאשמת בסחיטה באיומים ובקשירת קשר לביצוע פשע, יחל ביום רביעי הקרוב ■ השופט: "אלמלא הנסיבות המיוחדות, זה היה תיק למעצר עד תום ההליכים"

מרגלית צנעני הולכת הביתה. שבועיים וחצי אחרי שנעצרה (ב-16 באוגוסט), אישר היום (ה') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, את ההסכמה אליה הגיעה הפרקליטות עם סנגוריה של צנעני, עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני, והורה על שחרורה של צנעני למעצר-בית של שבוע ימים בביתה ביישוב אזור.

"צנעני תשוחרר כי היא לא מסוכנת, אבל אלמלא הנסיבות המיוחדות שלה - היותה מפורסמת (עובדה שמקשה עליה להימלט - ח',מ'), הגיל שלה ומצבה הרפואי - זה היה תיק למעצר עד תום ההליכים", ציין השופט.

עוד כתב השופט בהחלטתו כי "אם יוכחו עובדות כתב האישום, מצטיירת תמונה קשה של סחיטה באיומים שפוגעת קשות בציבור, שכן מדובר במערכת אכיפה וגבייה מקבילה לזו של בתי המשפט, הפועלת באלימות תוך הפעלת כוח והשלטת טרור ואימה ופחד על חלשים. חובת בתי המשפט להלחם בתופעה פסולה זו. הנסחט בדרך-כלל חושש להתלונן, ולכן גם כשאין תלונה של הנסחט וקיימות ראיות, חובת בתי המשפט להגן על הציבור ולהבהיר כי ראוי להפסיק את מסכת ההטרדות והאיומים".

השופט הוסיף וכתב כי במקרה זה לא נגרמו תוצאות של ממש לאיומים, כגון חבלה, "אולם זאת לא בגלל שצנעני או מיכאל חזן חזרו בהם ממזימתם, אלא עקב גילוי הפרשה על-ידי המשטרה, בעקבות האזנות המשטרה לפרשה שונה לחלוטין, שהביא באקראי לגילוי הפרשה הנוכחית".

"להבדיל ממקרה אחר של איש בידור (דודו טופז. ח'.מ')", כתב השופט, "כאן לא נגרמו נזקים, פרט לנזק הכלכלי שנגרם לאמרגן אסף אטדגי".

כדי להבטיח את התייצבותה של צנעני למשפטה, אסר עליה בית המשפט לצאת מישראל עד תום המשפט, ובנוסף הטיל עליה להפקיד ערבויות צד ג' בסך חצי מיליון שקל.

במהלך הדיון נזף השופט בצדדים על כך שפרטי ההסדר לשחרורה של צנעני מהמעצר פורסמו כבר אתמול (ד') בתקשורת, ואמר שבית המשפט הוא האחרון שיודע את פרטי ההסדר.

השופט בתיק: דוד רוזן

היום נודע גם כי משפטה של צנעני (וכן של שותפה למעשים, העבריין מיכאל חזן), יחל ביום רביעי הקרוב ויתנהל בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן.

רוזן (61) נחשב לשופט אמיץ ורב ניסיון, ובשנים האחרונות נרשמו על שמו מספר זיכויים חשובים. בין היתר זיכה רוזן לפני כשנה את אליק לדר ויעקב סברדליק, מנהלים בדסק הרוסי בסניף הירקון של בנק הפועלים, שהואשמו בעבירה של אי-דיווח לרשות להלבנת הון במסגרת פרשת הלבנת ההון בבנק, תוך שמתח ביקורת חסרת תקדים על התנהלות הפרקליטות בתיק וכינה אותה "שערורייתית". זאת, לאחר שהפרקליטות לא העבירה להגנה חלקים מחומר החקירה.

רוזן גם היה השופט שגזר, לפני מספר שנים, את דינו של העבריין עמיר מולנר, ששמו נקשר לפרשת צנעני, ושלח אותו לכלא ל-32 חודשים בגין קישרת קשר לביצוע פשע ובהחזקת נשק שלא כדין.

סיוע מחזן ומדומרני

לפני 3 ימים (ב') הגישה הפרקליטות למחוזי כתב אישום חמור נגד צנעני, בגין עבירות של סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע.

על-פי כתב האישום, צנעני סחטה בצוותא עם העבריין מיכאל חזן מארגונו של עמיר מולנר באיומים את אסף אטדגי, אמרגנה של צנעני ומנהלו האישי של הזמר הצעיר עומר אדם, כדי שימלא אחר הוראותיו של פסק בוררות שנערך ביניהם, ועל פיו חייב אטדגי לצנעני מאות אלפי שקלים.

עוד טוענת הפרקליטות כי בתמורה לעזרתו של חזן וכן של העבריין שלום דומרני, התאימה צנעני את ניקוד מתמודדי תוכנית "כוכב נולד", שבה שמשה כשופטת, לרצונות של חזן וחבריו וניסתה לשכנע מתמודדים לעזוב את הפקת התוכנית.

על-פי כתב האישום, בתחילת שנת 2010 הסתכסכו אטדגי וצנעני באשר לחלוקת הכנסותיו של הזמר עומר אדם. כתוצאה מכך ביקש אטדגי להפסיק לייצג את צנעני, והיא סירבה לכך בתוקף. בעקבות המחלוקת פנו השניים לבורר מוסכם, שפסק כי אטדגי ימשיך לעבודה עם צנעני בכפוף ובהתאם לסיכום העבר ביניהם, וכי הוא ימשיך להפריש לה 15% מהכנסותיו של אדם. בנוסף פסק הבורר כי אם מי מהצדדים יבקש לסיים את ההתקשרות ביניהם - ההסכם בעניינו של עומר אדם יוותר על כנו. מהאישום עולה כי רק צנעני חתמה על הסכם הבוררות, וכי אטדגי לא חתם לאור חוסר שביעות-רצונו מפסק הבורר.

צנעני כעסה על אטדגי ופנתה לחזן כדי שישמש לה "גב" מול אטדגי. לפי האישום, חזן נעתר לבקשה, ובמהלך 2011 קשרו צנעני וחזן קשר לסחוט באיומים את אטדגי כדי שיענה לדרישותיהם, כל זאת תוך שימוש בדרכי איום והפחדה שינקוט חזן לפי בקשת צנעני. "וכך, מעת לעת, דאגה צנעני ליידע את אטדגי במניפולטיביות על קרבתה הרבה לחזן ולמשפחתו, ודאגה ליידע אותו כי חזן משמש לה ולבנה מלווה צמוד וקבוע".

בין היתר מתאר כתב האישום כיצד ביוני 2011 התקשרה צנעני לאטדגי ואיימה עליו: "הם מתקשרים אליך לפעמים בקשר לעומר אדם, תזהר בכבודם, ולא יקרה שום דבר!... עם מיכאל אתה צריך להיזהר!.. תשמע, זה לא הפרסי מנתניה! וזה לא אנשים כאלה, הם טיפה אחרים... איתם, אטדגי, צריך להיזהר!...עם אלה על בהונות!...".

בשיחה נוספת, לפי האישום, גם כן כשחזן נמצא לצידה, אמרה צנעני לאטדגי: "אטדגי אתה עושה לי בעיות!... מה אני צריכה שתהיה לי שואת עולם בגללך?" עוד נטען כי חזן וצנעני העבירו לאטדגי מסרים מאיימים באמצעות המפיק יוסי בן-דוד.

אטדגי, שחש פחד בעקבות האיומים הרבים, החל לנהל את עומר אדם בהתאם לגחמותיהם של צנעני וחזן ודבק בהסכם הבוררות.

כתב האישום מפרט גם מעשים פליליים שבצעה צנעני, לכאורה, במסגרת עיסוקה כשופטת בתוכנית "כוכב נולד".

על-פי הנטען, בתמורה למעשי הסחיטה של חזן את אטדגי, צנעני נעתרה לבקשות וגחמות של חזן וחבריו, וביוני 2011 ניקדה במהלך התוכנית "כוכב נולד" את המתמודדת אורטל אדרי באופן התואם את הניקוד שהעביר לה מבעוד מועד חזן באמצעות הודעת SMS, במהלך השידור החי של התוכנית.

ב-14.6.11, ערב השידור החי של "כוכב נולד", שוחחה צנעני בתיווכו של חזן עם האסיר שגיב טיירי, המקורב למתמודד לירון רמתי, ובהמשך לדרישתו של חזן, ציינה את שמו של שגיב בשידור החי של התוכנית בתום השיר של רמתי: "מה אתה חושב שגיב טיירי היה אומר על זה...".

הפרקליטות אמנם בחרה שלא להגיש כתב אישום נגד שלום דומרני, אך שמו "מככב" בכתב האישום נגד צנעני וחזן. בין היתר נטען כי דומרני הבטיח לסייע לצנעני להוציא את הכספים מאטדג,י בתמורה לכך שצנעני תגייס את מתמודדי "כוכב נולד" למשרד אמרגנות שיוקם בניהולו של חזן. דומרני, לפי האישום, "הוסיף ואמר כי במידת הצורך 'יפדה' את מתמודדי הגמר ממסגרת ההפקה בה הם חתומים, וביקש את עזרת צנעני למהלך".

בתגובה הבהירה צנעני לדומרני ולחזן כי מתמודדי "כוכב נולד" חתומים מבעוד מועד בהפקת התוכנית (בחברת טדי הפקות, השייכת לטמירה ירדני), ולכן היא לא יכולה לפעול בגלוי בעניין. עם זאת, היא הבטיחה להם שתסייע מהצד ובחשאי למהלך, לאור קרבתה למתמודדי הגמר של "כוכב נולד".

בהמשך, טוענת הפרקליטות, ניסתה צנעני לשכנע את המתמודד לירון רמתי להשתחרר מהחוזה שלו עם טדי הפקות, במטרה להעביר את ניהולו לידי חזן ודומרני.