מיליון יכולים לצעוד בדרך חדשה

רק שלא נלך בדרך הרפובליקנית האמריקנית שפירושה: החזק הוא הצודק והחלש דינו ליפול

לא בטוח שיהיו בהפגנה מיליון, אבל מיליון היו יכולים להיות בדרך לדרך חדשה.

שתי הנערות היפות שהחלו את המהפכה המשמעותית ביותר בתולדות המדינה דורשות מהממשלה דיור, חינוך, צדק - וחושבות שנתניהו יוכל לתת להן. במקום המהפכה, החל מסע בקשות ונדבות מפריצים שאינם יכולים לתת.

ראש ממשלת ישראל הולך בדרכה של המפלגה הרפובליקנית האמריקנית, שמצעה קלוויניסטי, שפירושו החזק הוא הצודק והחלש דינו ליפול. המאבק הרפובליקני נגד חוק הבריאות הוא שכל אחד ידאג לעצמו ושאלוהים יעזור לחלש כי הרי הוא תמיד עוזר.

נתניהו בנה שיטה המאפשרת לו לשלוט, מפני שהממשלה שלו היא הגדולה בהיסטוריה הישראלית. איך הוא יכול לדרוש מהחרדים שלא יולידו כל-כך הרבה וילכו לעבוד, הרי בלעדיו יהיו אבודים. איך יכולים המתנחלים לוותר על המיליארדים שמחזיקים אותם שנים עתה, גם עם כלבי מלחמה.

נתניהו יוכל אולי להציע לאוהלים שנהיו ריקים עד כאב (ואני עובר שמה כל בוקר, ויש שם כמה רגליים מבצבצות ויותר מדי שקט).

איך הוא יוכל להמעיט בהקצבות שלהם ובישיבות לאלפיהן אם ירצה להוסיף לחינוך האזרחי. לכל היותר הוא יעלה את מס רווחי הטייקונים בשני אחוז לשנתיים, ויוריד לילדים מהאוהלים את מחיר הנסיעה באוטובוס בשתי אגורות החל מעוד שנתיים.

ראשי אגודת הסטודנטים ההולכים עם האוהלים גם הם מהפכנים של נייר. הם אינם מבינים, המתוקים של אימא שלהם, איזו מהפכה יכולה הייתה להיות, לו רק רצו. הם רוצים צדק - אבל מבקשים חמלה ואינם דורשים את מה שמגיע להם, ואינם מאיימים. המהפכות נעשו תמיד נגד משהו.

הרופאים המתמחים כן מאיימים, והאיומים שלהם אולי כן יעזרו, ואולי הם יעזבו. שהרי לשכב בבית-חולים בלילה תחת עינו העצומה של בחור צעיר, שלא היה בביתו כבר יומיים, זה כמו חיים מול מוות.

האוהלים היו שווים 20 מנדטים אילו היו דורשים חד-משמעית - "בחירות עכשיו". נכון, אולי הממשלה הזאת הייתה חוזרת, אבל היה כדאי לנסות לחבר שוב, כמו בנורבגיה, שבדיה וגרמניה, איזשהו קפיטליזם הומני שלוב בסוציאל-דמוקרטיה כמו שהיה בארץ שהייתה אז הראשונה בעולם בפער הקצר בין עוני לעושר. היום היא באחד משני המקומות האחרונים. איך יכול נתניהו שיצר כלכלה של מדינה עשירה ומפרנסיה עניים שתאיים על מי שמשלם את מסיו ועושה את המילואים שלו רק מפני שכך הוא יכול לשלוט.

כן, המיליון ייצא - אבל בחוץ. יחכה עוד שנים עד ששתי נערות חמד ייפגשו בפייסבוק ויקימו אוהלים בשדרה, ויאיימו ויקבלו - לא נדבות אלא דיור לכולם. הרי גם עכשיו יכולים הסטודנטים והאוהלנים להתגורר בשטחים כי שם יש לנתניהו הרבה מאוד כסף לבנות אלפי יחידות דיור בשטח הכבוש הנקרא הר חומה. כך שאולי כן יש להם עם מי ועל מה לדבר. כמתנחלים הם יוכלו לגמור את החודש בקלות.

חבל על תפוח כה יפה שנפל.