איתי רוזנפלד ימונה לנשיא אפלייד מטיריאלס ישראל

נשיא אפלייד מטיריאלס ישראל, רונן בן-ציון, יפרוש מהתפקיד בימים הקרובים, ובמקומו ייכנס לתפקיד איתי רוזנפלד, שעובד בחברה כ-15 שנה, כאשר בתפקידו האחרון ניהל את פעילות המו"פ בישראל

ארבע שנים סוערות עברו על שוק הציוד למפעלי השבבים, ונראה כי לנשיא אפלייד מטיריאלס ישראל, רונן בן-ציון, זה היה מספיק.

היום (ה') הודיעה אפלייד כי בן-ציון יפרוש מהתפקיד בימים הקרובים, ובמקומו ייכנס לתפקיד איתי רוזנפלד (48), שעובד בחברה כ-15 שנה, כאשר בתפקידו האחרון ניהל את פעילות המו"פ בישראל.

באמצע 2007 החליף בן-ציון את גלעד אלמוגי, שקודם לניהול חטיבה בחברה שאחראית על ייצור מסכי תצוגה. אפלייד, אחת מחברות ההיי-טק הגדולות בישראל, מעסיקה כ-1,000 עובדים מקומיים.

בניגוד לרוב החברות, שמפעילות בישראל רק מרכז פיתוח, אפלייד שונה ממרבית חברות היי-טק הבינלאומיות, משום שהיא מפעילה בישראל מרכז פיתוח וייצור - ולא רק מרכז פיתוח.

המרכז הישראלי מתמחה בפיתוח ובייצור כלים לאבחון ובדיקות של המוליכים למחצה על גבי פרוסות הסיליקון שיוצאות מפס הייצור (PDC), תחום שאפלייד הצליחה להתקדם בו בשנים האחרונות על פני המתחרות הגדולות, KLA והיטאצ'י.

הפרישה של בן-ציון אמנם נעשית, לדבריו, על רקע שינוי כיוון מקצועי ואישי, אך זו אינה תקופה פשוטה לפעילות ייצור פרוסות הסיליקון באפלייד (חטיבת ה-SSG).

בדוח הרבעוני האחרון של החברה, הפחיתה אפלייד את תחזית ההכנסות לשוק כולו (ה-WFE) ל-29-32 מיליארד דולר, לעומת צפי קודם ל-30-33 מיליארד דולר, בעקבות ההאטה בשוק השבבים.