S&P: "אירו בונדס יקבלו את דירוג המדינה החלשה ביותר"

גרמניה, הכלכלה החזקה ביותר הגוש, ממשיכה להתנגד לרעיון ■ מנהל השקעות: הרעיון הוא שכלכלות חלשות ייצמדו לכלכלות חזקות יותר

"אג"ח משותף למספר מדינות מגוש האירו יקבל את דירוג המדינה החלשה ביותר" - כך אמר היום (שבת) מנהל גוש האירו בסוכנות הדירוג S&P. זאת, למרות ההתנגדויות החוזרות ונשנות של גרמניה, הכלכלה החזקה ביותר בגוש, לרעיון.

מוריץ' קרמר, מנהל השקעות, אמר ל-CNBC כי האירו בונדס יהיו אג"ח של מדינות עם כלכלה חזקה ויציבה לצד מדינות עם כלכלה חלשה יותר כשכל מדינה תיתן את חלקה.

כאמור, גרמניה ממשיכה לדחות את הרעיון לאג"ח משותף לכל הגוש בנימוק שזה היה אפשרי רק אם המדיניות הפיסקלית הייתה כבר משותפת. "לא תיתן לשווקים הפיננסיים להכתיב את המדיניות. אג"ח אירו ידרוש מהנהגת האיחוד האירופי לבצע שנויים ש'ימשכו שנים' ויהיו מנוגדים לחוקה הגרמנית", אמרה מרקל. "אג"ח אירו הם בדיוק התשובה הלא נכונה למשבר הקשה בו אנו מצויים".

גם שר האוצר הגרמני, וולפגנג שוובלה שדיבר לאחרונה ב"יום פתוח" של משרדו נקט בקו זהה לזה של מרקל והביע את התנגדותו להנפקת אג"ח אירו: "כל עוד אין לנו מדיניות פיננסית קולקטיבית, לא ייתכן שתהיה לנו גם ריבית (תשואה) אחידה. התשואות השונות של האג"ח הריבוניות הן התמריץ לניהול מדיניות כלכלית סולידית או ענישה אם אתה מנהל מדיניות לא ראויה, לכן, השאלה היא איך מצליחים לקדם השתלבות פוליטית צעד אחרי צעד. איננו יכולים להאחיד את שערי הריבית".