מכשירי תנועה רוכשת זיכיון יבוא MAN לישראל ב-130 מיליון שקל

חברת MAN הגרמנית היא שחקנית מפתח בפלח האוטובוסים בישראל ומחזיקה כ-10% משוק המשאיות

קבוצת מכשירי תנועה, בבעלות צבי נטע, רכשה את פעילות היבוא של המשאיות והאוטובוסים של "מאן" (MAN) הגרמנית לישראל תמורת כ-130 מיליון שקל. הסוכנות הוחזקה עד כה על-ידי "החברה המאוחדת למזרח הקרוב" בשליטת משפחת רוטנברג.

חברת MAN נחשבת לאחת מיצרניות המשאיות והאוטובוסים הגדולות באירופה והיא שחקנית חשובה גם בשוק הישראלי עם נתח של כ-28% משוק האוטובוסים והמיניבוסים בישראל ונתח של כ-10% בשוק המשאיות הבינוניות ומעלה. בשנת 2010, יובאו לישראל קרוב ל-700 משאיות ואוטובוסים חדשים מתוצאת מאן, במחזור של כ-400 מליון שקל. במסגרת הרכישה, תועבר למכשירי תנועה כל פעילות הייבוא, המכירה, ההשכרה והשירות של המשאיות והאוטובוסים מתוצרת "מאן".

מכשירי תנועה תמשיך להפעיל את מוסכי השירות שהפעילה החברה המאוחדת ותקלוט את כל העובדים של החברה המאוחדת העוסקים בפעילות חברת "מאן", ברצף זכויות לאחר המועד שנקבע להשלמת העסקה.

העסקה מותנית באישורו של הממונה על ההגבלים עסקיים וקבלת רישיון יבוא ממשרד התחבורה.

צבי נטע, בעלים ומנכ"ל קבוצת מכשירי תנועה המייבאת כיום את רכבי קרייזלר וסוזוקי וציוד הנדסי אמר כי "רכישת הפעילות של חברת "מאן" בישראל הינה חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה לגוון את המוצרים שהחברה משווקת ולהגדיל את הפעילות העסקית".

היקף הפעילות העסקית של קבוצת מכשירי תנועה בישראל החל משנת 2011 תהיה כ- 1.7 מיליארד שקל ללא פעילות השיווק של האוטובוסים והמשאיות של חב' "מאן". הרכישה מציבה את מכשירי תנועה כאחת הקבוצות הבודדות, שפעילות בכל תחומי הרכב, לצד "מאיר", יבואנית משאיות וולבו ו"כלמוביל" יבואנית משאיות מרצדס.