"כשאתה מאוהב, אתה רוצה לחזור אל האהובה שלך בכל הזדמנות"

פול אנקה, שיגיע בנובמבר בפעם השלישית להופיע בישראל, אומר בראיון מיוחד ל"גלובס": "ידעתי שיש לי קהל גדול אצלכם, ששירים שלי שובצו בפסי הקול של סרטי 'אסקימו לימון', ובסופו של דבר הגעתי, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון"

"אנשים מסוימים לא יכולים לפרוש. לא משנה אם יש להם כסף והם השיגו כל מה שאפשר לבקש. ראיתי את פרנק סינטרה מנסה לפרוש חמש פעמים, ובכל פעם חזר להופיע", מסביר הזמר-יוצר פול אנקה בן ה-70 את סוד הישרדותו הממושכת (56 שנים) במקצוע.

את הריאיון הטלפוני המיוחד ל"גלובס" הוא מעניק ממלון בעיר טורונטו בקנדה, שבה הוא מקיים חזרות אחרונות לסיבוב הופעות שיביא אותו בפעם השלישית לישראל. במקביל ייכנס לאולפן למשך שבועיים להקליט אלבום חדש, והוא מסיים כתיבת אוטוביוגרפיה המיועדת לזכות גם בעיבוד קולנועי. פרישה, כאמור, לא נראית באופק.

"לא אוותר לעולם על העונג ביצירה חדשה, עבודה עם נגנים חדשים, היכרות עם מבצעים צעירים כמו מייקל בובלה. זה משמר את האנרגיות שלי", הוא אומר. "אני שר ומופיע מאז הייתי בן 14, תעשיית המוזיקה עברה שינויים אדירים, אבל אין לי טענות לדור החדש של הזמרים והיוצרים. להיפך, אני מכבד אותם מאוד. אחד הפרויקטים שהכי נהניתי לעשות היה 'Rock swings' לפני שש שנים, אלבום שבו חידשתי שירים של נירוונה, בון ג'ובי ואואזיס בעיבודי סווינג עם תזמורת. דייב גרוהל, שהיה המתופף בנירוונה וכיום הוא הסולן של הפו פייטרס, התקשר אלי ואמר: 'בפעם הראשונה אני מבין את המילים של השיר'".

- זה יהיה ביקור שלישי שלך אצלנו.

"נותרו מעט מדינות שבהן לא הופעתי, ובישראל רציתי להופיע במשך שנים ותמיד צצו מכשולים שלא אפשרו. ידעתי שיש לי קהל גדול אצלכם, ששירים שלי שובצו בפסי הקול של סרטי 'אסקימו לימון', ובסופו של דבר הגעתי וזו הייתה מבחינתי אהבה ממבט ראשון.

"כאשר אתה מאוהב, אתה רוצה לחזור אל האהובה שלך בכל הזדמנות. ישראל היא מקום מיוחד מאד בעיניי".

דור שלם רוקד סלואו

פול אנקה, נוצרי ממוצא לבנוני, נולד וגדל בקנדה ובנעוריו שאף להיות סופר ועיתונאי ואף פרסם כמה סיפורים קצרים לפני שהקליט את שירו הראשון והוא בן 14 בלבד. שלוש שנים מאוחר יותר הפך לאחד מאלילי הנוער הגדולים של תקופתו בלהיט "דיאנה", שאותו כתב בהשראת הבייבי סיטר ששמרה עליו בילדותו. אחריו הגיעו להיטים נוספים, בהם בלדת המחץ Put your head on my shoulder שדור שלם רקד סלואו לצליליו.

אבל אנקה הצעיר לא הסתפק במעמד אליל ילדות נטו, ובשנות ה-60 פיתח גם קריירת משחק וחיזק את מעמדו כיוצר לאחרים. הבולט מכולם היה כמובן פרנק סינטרה, שלו כתב אנקה את שירו הקלאסי "My way" כשהיה בן 27 בלבד.

- איך גבר צעיר כותב שיר על אדם בסוף ימיו, הסוקר את חייו במבט לאחור?

"אני מניח שהסופר שבי השתלט עליי. ניסיתי לחשוב על פרנק והמילים פשוט זרמו מתוכי החוצה. נפגשנו בלאס וגאס והוא אמר לי: 'ילד, למה אתה לא כותב לי משהו', והרי אי אפשר לומר לא לסינטרה. מובן שכיום, כשאני עצמי כבר בסוף ימיי, אני מבין הרבה יותר את הטקסט".

פול אנקה יופיע בהיכל הספורט נוקיה בתל אביב במוצ"ש ה-12 בנובמבר. מחירים: בין 340 ל-850 שקלים