טאואר בהסכם עם סמסונג; "ישפיע בחצי השני של 2012"

סמסונג בחרה בפלטפורמת ה-700V של טאואר-ג'אז עבור הדור הבא של מוצריה ■ ראסל אלוונגר: "רואים ירידה בהזמנות מלקוחות מסויימים אבל מצליחים לפצות על כך בהזמנות מלקוחות חדשים ואחרים"

המשקיעים במניות של חברת טאואר-ג'אז לא רוו נחת בשנה האחרונה. למרות השיפור בתוצאות החברה, והמלצות אוהדות מצד אנליסטים, רשמה מניית טאואר צניחה של 46% ב-12 החודשים האחרונים למחיר של 74 סנט בוול סטריט. שווי השוק של החברה הצטמק לכ-233 מיליון דולר בלבד.

בכל אופן, החברה פרסמה הבוקר (ב') הודעה משמעותית. טאואר הודיעה כי חתמה על מסמך הבנות מחייב עם חברת סמסונג (Samsung Electro-Mechanics) הקוריאנית לפיתוח וייצור המוני של מגוון משפחות מוצר המבוסס על פלטפורמת ה-Power Management 700V של טאואר-ג'אז.

על-פי ההסכם, טאואר-ג'אז תהיה היצרן המועדף של כל מוצרי חברת סמסונג המשתמשים בפלטפורמת ה-700V. כמו כן, טאואר-ג'אז תתאים את הפלטפורמה על מנת לענות על הצרכים הספציפיים של מוצרי סמסונג ותספק כושר ייצור מובטח. המוצרים הראשונים צפויים להגיע אל השוק במחצית השנייה של 2012.

הטכנולוגיה טאואר-ג'אז תומכת במוצרים הדורשים מעבר ממתח גבוה (450V, 700V) למתח נמוך (6.5V עד 30V) ומאפשרת את האינטגרציה הנדרשת לפתרונות AC ל-DC ירוקים. "בחרנו בטאואר-ג'אז לייצור הדור הבא של מוצרי המתח הגבוה שלנו בשל הטכנולוגיה המובילה שלהם שאין שני לה אצל יצרניות שבבים אחרות. חיפשנו שותף אמיתי שיהיה מחויב להצלחתינו ויספק תמיכה מצוינת כמו גם את כושר הייצור ההכרחי", אמר ד"ר ג'ה שין לי, סגן נשיא בסמסונג. "טאואר-ג'אז ידועה מאוד בקוריאה, בעיקר בשוק ה-Power Management, ואנו מצפים להמשך עבודה משותפת על מגוון רב של מוצרים בייצור המוני".

"הכנסות של כ-50 מיליון דולר ב-2014"

בשיחת ועידה אמר ראסל אלוונגר, מנכ"ל החברה, כי "הייתי עכשיו בסיור של שבוע בקוריאה ויפן. היה מאוד מעניין. אין ספק שיש היום בעיות קשות בכלכלה העולמית וייתכן שגם במגזרים מסויימים של תעשיית השבבים אבל מצבינו בסך הכל טוב, אפילו טוב מאוד".

בנוגע לעיסקה עם סמסונג אמר אלוונגר כי "העיסקה הזו גדולה מאוד והיא מקפיצה אותנו לדור הבא של המערכות מהסוג הזה. היו לנו עוד מתחרות על העיסקה הזו, כולם רוצים להיות שותפים של סמסונג וזה מאוד משמעותי שטאואר זכתה בהסכם הזה. לא מדובר כאן על זכייה אלא על הסכם אסטרטגי לטווח ארוך בין החברות וזה מאוד מאוד חשוב".

"אנחנו נתחיל לייצר את המוצרים האלה במגדל העמק בישראל ולכשתחול עלייה בכמויות ייתכן שנעביר חלק מהייצור ליפן. אנו צופים התחלת ייצור וייצוא ברבעון השני של 2012 וגידול בהיקפים מרבעון לרבעון, לתוך 2013".

- מה צפוי להיות הרווח הגולמי מהמוצרים?

"אנחנו מעריכים שהוא יהיה באזור ה-35% פחות או יותר".

- מה הצפי להכנסות מההסכם?

"ההכנסות מהעיסקה עשויות להגיע עד לכ-50 מיליון דולר בשנת 2014".

"הצמיחה שלנו הייתה יכולה להיות גבוהה הרבה יותר"

בתשובה לשאלה בנוגע למצב הכלכלי בעולם וההשפעה על עסקי טאואר אמר אלוונגר כי "אני לא רואה בעיות בתעשיית המוליכים למחצה בעולם אולם יש בעיות מאקרו גדולות בעולם. וכמובן שהבעיות בעולם, כמו למשל הירידה בבטחון הצרכנים, פוגעות גם בחברות מסויימות. אנחנו לוקחים נתחי שוק ומצליחים להמשיך לצמוח, אבל הצמיחה שלנו הייתה יכולה להיות גבוהה הרבה יותר אם המצב הכלכלי בעולם היה טוב יותר".

"אנחנו רואים ירידה בהזמנות מלקוחות מסויימים אבל מצליחים לפצות על כך בהזמנות מלקוחות חדשים ואחרים ובסך הכל מצליחים להגדיל את ההכנסות. חברות רבות בתעשייה שלנו הורידו תחזיות לרבעון הקרוב ואילו אנחנו העלנו תחזיות".