תערוכת IFA: החידושים וההכרזות באלקטרוניקה הבידורית

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית IFA שנפתחה בברלין בסוף השבוע לא סיפקה הפתעות מרעישות ■ איזה טאבלט הורד מהמדפים תוך זמן קצר, למה פנסוניק מחכה לאולימפיאדת לונדון ומתי נוכל לצפות בטלוויזיה תלת ממדית בלי משקפיים מיוחדים

מי שרוצה לקבל מושג טוב על המוצרים שיגיעו בקרוב למדפי החנויות, מוזמן לבקר בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית IFA, שנפתחה בסוף השבוע בברלין.

היצרניות המובילות בעולם מנצלות את התערוכה כדי להציג את הדגמים החדשים ביותר שלהן, רגע לפני שהם מגיעים לשוק.

סמסונג ניצלה את התערוכה כדי לקדם את Note, שאמור להוביל קטגוריה חדשה. מדובר במעין פנקס אלקטרוני, שכולל מסך מגע, אשר מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

ה-Note מכיל מסך בגודל 5.3 אינץ' ונמצא על התפר שבין הטלפונים הסלולריים (שנמכרים עם צג של 4.5 אינץ') לבין הטאבלטים, ששטח המסך שלהם מתחיל ב-7 אינץ' ומטפס מעלה.

העובי של הגלקסי Note עומד על 9.6 מ"מ והוא מוגדר כסמארטפון. למרות שהמסך נחשב לגדול יחסית לטלפונים חכמים אחרים, המשתמש עדיין יכול להניח את המכשיר ליד האוזן או לתחוב אותו לתוך כיס המכנסיים.

ג'יי קיי שין, נשיא וראש מחלקת התקשורת הסלולרית של סמסונג, דיבר ב-IFA על הפורמט של המכשיר החדש. "הגלקסי Note", אמר שין, "הוא מכשיר שפותח תוך בחינת האלמנטים הבסיסיים של תרבות הסלולר, הבידור והתקשורת, מתוך כוונה לשלב את כל החוויות הטובות ביותר במכשיר אחד.

"המכשיר נהנה מהחופש האומנותי של מחשב נייד, יחד עם היתרונות של שירותי וטכנולוגיות הסמארטפון של סמסונג. השילוב הזה מאפשר למשתמשים ליצור, לערוך ולשתף תכנים בצורה הנוחה והמהירה ביותר".

סמסונג מנסה להחזיר לחיים את עטי הסטיילוס, שמשמשים לכתיבה על סמארטפונים. ה-Note יאפשר לכתוב את האותיות, בכתב יד, על-גבי צג המגע של המכשיר.

הפונקציה הזו תאפשר לשלוח תמונות ומסמכים - שנכתבו בכתב יד - באמצעות המייל. ה-Note הוא לא המכשיר הראשון בעל מסך בגודל הזה. לפני כשנה שיווקה Dell את ה-Streak, שכלל מסך בגודל 5 אינץ' ולא זכה לביקורות טובות.

סמסונג הכריזה ב-IFA גם על טאבלט חדש, גלקסי טאב שמו, שכולל צג בגודל 7.7 אינץ'. החברה הקוריאנית כבר מייצרת טאבלטים במגוון גדלים נוספים: 7 אינץ', 8.9 אינץ' ו-10.1 אינץ'.

הדגם החדש יגיע עם מסך בטכנולוגיית ה-Super AMOLED Plus המוצלחת של החברה, שאותה ניתן למצוא בסמארטפון גלקסי אס 2.

ההכרזה על הגלקסי טאב 7.7 אינץ' עוררה עניין בעקבות המאבק המשפטי שמנהלות סמסונג ואפל. בלוג הטכנולוגיה SlashGear דיווח שהמכשיר נעלם מאזור התצוגה של החברה בתערוכה, זמן קצר לאחר שהוצג למבקרים בתערוכה.

סמסונג לא הסתפקה בכך וטרחה לכסות את הפוסטר שהציג את המכשיר. בסמסונג לא נימקו את ההתנהלות הלא שגרתית הזו וציינו רק שהוצאת המכשיר מהתערוכה בוצעה ביוזמת החברה.

ההערכות הן שהמכשיר סולק מהמדפים בעקבות המאבק המשפטי שבשיאו נאסר על סמסונג למכור את הגלקסי טאב 10.1 בגרמניה.

בדומה לסמסונג, גם טושיבה הציגה טאבלט שמבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. הדגם החדש, AT200, יגיע עם הגרסה האחרונה של אנדרואיד 3.2 (האניקומב), מסך 10.1 אינץ', עובי של 7.7 מ"מ ומשקל של 558 גרם.

שחקנים שונים, מסך אחד

לא רק סמארטפונים כיכבו ב-IFA. פיליפס הציגה בתערוכה סדרה חדשה של טלוויזיות, שקיבלו את השם Cinema 21:9 Platinum.

המכשירים האלה מאפשרים המרת תמונה בזמן אמת מדו-ממד לתלת-ממד. הדגם החדש הזה אמור לאפשר לצפות בכל סרט בפורמט של תלת-ממד.

דגמים קודמים של טלוויזיות כבר הציגו את האופציה הזו, אולם התוצאה הסופית, אחרי ההמרה לתלת-ממד, הייתה בדרך כלל מאכזבת. בפיליפס טוענים שהמוצר החדש עושה שימוש בתוכנות מתוחכמות שאמורות לבצע המרה איכותית. אחד האתגרים שניצבים בפני המסכים מהדור החדש הוא לדאוג לכך שהרקע של הסצנות לא יופיע בקדמת התמונה.

בפיליפס טוענים שפיצ'ר ייחודי בטלוויזיות של החברה יאפשר להשתמש בבקרת תלת ממד, על מנת להתאים את עומק התמונה לתוכן שמוצג על המסך. המנגנון אמור לאפשר לכל צופה לקבוע את מידת העומק המועדפת עליו.

הטלוויזיות החדשות של פיליפס, שבנויות בפורמט רחב של 21:9, מציעות לגיימרים חוויית משחק שונה. משקפיים מיוחדים יאפשרו לגיימרים לשחק במשחק מרובה משתתפים. ערכת המשחקים (PTA436/00), כוללת משקפים מיוחדים שמאפשרות למספר שחקנים לראות תמונות שונות, על גבי מסך אחד.

מתכוננים לאולימפיאדה

מסכי התלת ממד הפכו לתכונה כמעט סטנדרטית בדגמים המתקדמים של יצרניות הטלוויזיה. אחת הבעיות במוצרים הללו, למעט הצורך המעצבן להרכיב משקפיים מיוחדים, היא כמות התוכן הדלה.

פנסוניק היא אחת התומכות הגדולות בטכנולוגיה התלת ממד. במסגרת התערוכה הכריזה החברה, שהיא גם הספונסר הראשי של אולימפיאדת לונדון 2012, על הסכם שחתמה עם הוועד האולימפי ועם הגוף האחראי על שידורי המשחקים האולימפיים. שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים יוביל, לראשונה בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים, להקמת מערך שידורים בתלת ממד ובאיכות HD.

השידור המיוחד יבוצע באמצעות מצלמת AG-3DP1, הדגם המתקדם ביותר של פנסוניק שהושק לאחרונה. החברה עתידה לשדר כ-200 שעות תלת ממדיות, תוך שימת דגש על אירועי הפתיחה והסגירה והשלבים המכריעים בתחרויות האתלטיקה, הצלילה והשחייה.

מי שלא מחכה לשנה הבאה היא טושיבה, שמשיקה מסך מסחרי ראשון בגודל של 55 אינץ' שמציע צפייה תלת ממדית ללא צורך במשקפיים מיוחדים. אחת הבעיות של המסכים מהסוג הזה, היא שניתן לצפות בהם רק מזוויות מאוד מסוימות ומצומצמות.

טושיבה מנסה להתמודד עם הבעיה הזו בעזרת טכנולוגיה שעוקבת אחרי פני הצופה ומתאימה את זווית הצפייה. הדגם החדש של החברה, ZL2, יכלול גם המרה מדו ממד לתלת ממד, חיבור אלחוטי לאינטרנט וגישה ליו טיוב. אם טושיבה אכן הצליחה לפתור בצורה טובה את בעיית התלת ממד ולהיפרד מהמשקפיים בלי שום תופעות לוואי מוזרות, יכול להיות שהטכנולוגיה הזו תהפוך סוף כל סוף ידידותית לצופים.

IFA 2011
 IFA 2011