ריל אימג'ינג ויתרה על הההנפקה; תנסה לגייס ממשקיעים פרטיים

חברת ריל אימג'ינג, אשר עוסקת באבחון סרטן השד, משנה את האסטרטגיה הפיננסית אחרי שהתמזגה לשלד הבורסאי בי קונטקט ■ לחברה מזומן בהיקף של 5,000 שקל בלבד והערת עסק חי

חברת ריל אימג'ינג, אשר עוסקת באבחון סרטן השד, משנה את האסטרטגיה הפיננסית אחרי שהתמזגה לשלד הבורסאי בי קונטקט.

לפני ימים אחדים ביטלה החברה את כוונתה לבצע גיוס ציבורי בסך 13 מיליון שקל. בחברה מקווים לגייס את הסכום, ואולי יותר מכך, ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל.

בועז ארנון, המנכ"ל, ואורי אילן הקימו את ריל אימג'ינג ב-2004. המוצר של החברה מאפשר אבחון מוקדם ומדויק יותר של סרטן השד לעומת שיטות הממוגרפיה הקיימות, וזאת ללא אי-הנוחות הכרוכה בבדיקה זו וללא קרינה מייננת.

החברה הודיעה בסוף יוני על כוונתה לבצע את הגיוס במחיר של 37 אגורות למניה, כאשר הכוונה הייתה שרוב הסכום לא יגיע מבעלי המניות הקיימים - חברת TFB שבבעלות המיליונר היהודי הבריטי דיוויד רובן, ארנון ואילן.

מאז חלה ירידה חדה במניה, כמו ברוב מניות הביומד, והיא נסחרת כעת במחיר של 10 אגורות, המשקף לחברה שווי שוק של 19 מיליון שקל בלבד.

הירידה לא באה על רקע הודעה שלילית כלשהי של החברה, אלא כנראה מהסנטימנט הכללי בשוק ומהיכרות מעמיקה יותר של השוק עם פעילות החברה, שעוד לא רושמת מכירות.

תלות קריטית בגיוס כספים

ב-14 באוגוסט הודיעה ריל אימג'ינג על כוונתה לבצע צעדי התייעלות, ככל הנראה אחרי שהבינה כי לא תוכל לבצע את הגיוס שביקשה בשוק ההון. במקביל, ניתנה לה הלוואת גישור בהיקף של 500 אלף דולר מבעלת השליטה, סכום שאמור להיות מוחזר בתוך חודשיים. לאור זאת, התלות של החברה בגיוס כספים הוא קריטי.

לדוחות החברה לרבעון השני צורפה הערת עסק חי. החברה לא רושמת הכנסות ויש לה הפסדים צבורים של 87 מיליון שקל. בקופת החברה נשארו 5,000 שקל בלבד.

החברה מסרה בעבר כי תוכל להגיע למכירות כבר בשנת ב-2012, אם תקבל מימון נוסף. למרות ביטול הגיוס הנוכחי, ייתכן כי החברה תיעזר בתשקיף לצורך ביצוע גיוס בעתיד.