מתקפת האקרים: נפרצו אתרי המוסד, ה-CIA וה-MI6

בעקבות פריצה לשרתי חברת אבטחה הולנדית לפני כחודשיים, שהנפיקה תעודות SSL לאתרי אינטרנט מאובטחים, נלקחו גם פרטיהם של גופי הביון הגדולים בעולם

מתקפות ההאקרים על אתרי אינטרנט ממשלתיים, וכן סוכנויות ביון מהמובילות בעולם, ממשיכות להסלים. על פי הדיווח המגיע לפנות בוקר מהאתר ComputerWorld, האקרים, ככל הנראה איראנים, הצליחו לפרוץ לאתרי האינטרנט של סוכנויות הביון הגדולות בעולם, בהן המוסד הישראלי, ה- CIA האמריקני וגם MI6 הבריטית.

הפריצה התאפשרה בעקבות פריצה אחרת שהתרחשה לפני כחודשיים, לשרתי חברת האבטחה ההולנדית DigiNotar המנפיקה תעודות אבטחה לאתרי אינטרנט (SSL) המאפשרות חיבור מאובטח בין אתרים ברשת. באירוע הזה נלקחו למעלה מ-500 תעודות של אתרים שונים, ביניהן כאלו שאפשרו להאקרים להתחזות לאתרים מאובטחים מול אתרי האינטרנט של גופי הביון ולמעשה לקבל את אמונם ולחדור לתוכם.

על פי הדיווח באתר ZDNet, הפריצה לאתרי הביון היא אולי מביכה מאוד אך אין חשש אמיתי למידע מסווג. יחד עם זאת, בידי ההאקרים גם תעודות אבטחה הנוגעות גם לכתובות האינטרנט של פייסבוק, סקייפ, טוויטר, מיקרוסופט ואתרים רבים אחרים, משם ניתן לדלות לא מעט מידע ולהסב לא מעט נזק.

כריסטופר סוגוניאן, מומחה לאבטחת מידע בוושינגטון, צייץ בטוויטר כי הוא מקווה שכעת, אחרי שאפילו גוגל מאותתת שהעקבות מובילים להאקרים איראנים, מישהו בממשל ארה"ב יתעורר ויראה איזה בלאגן מתחולל בחזית האינטרנטית.

יחד עם זאת, גוגל, מיקרוסופט ומוזילה החלו לבטל את האישורים לכל תעודות האבטחה שהנפיקה חברת האבטחה DigiNotar שנגנבו, במטרה לסכל פריצות והתחזויות נוספות בעתיד באמצעות הדפדפן שלהם.