אומ"ץ לציפי לבני: להשעות את מנכ"ל קדימה משה שחורי

זאת בעקבות הרשעתו אתמול של דוד ואנונו, בכיר רשות המסים, בלקיחת שוחד ■ אחת מעבירות השוחד שבהן הורשע ואנונו עסקה ביחסים שרקם עם משה שחורי ואשתו, עו"ד דליה שחורי

בעקבות הכרעת הדין המרשיעה של בית המשפט המחוזי בתל-אביב במשפטו של בכיר רשות המסים דוד ואנונו, שניתנה אתמול (ב'), והביקורת שמתח השופט דוד רוזן במסגרתה על התנהלותו של מנכ"ל מפלגת קדימה משה שחורי - פנתה היום (ג') תנועת אומ"ץ ליו"ר מפלגת קדימה, ח"כ ציפי לבני, בבקשה להשעות את שחורי מתפקידו כמנכ"ל.

בפנייה ללבני כתבה אומ"ץ, בין היתר: "בפסק הדין נאמר כי 'בני-הזוג שחורי פנו אל ואנונו דרך מתווכים על מנת לקדם את ענייניה של עו"ד דליה שחורי, להביא לפתרון בעייתם, דהיינו לסיום ההליכים המשפטיים בעניינה של עו"ד שחורי בדרך של תשלום כופר'. תנועת אומ"ץ סבורה כי בעקבות הערתו של בית המשפט לא יכול שחורי להמשיך ולכהן כמנכ"ל מפלגת קדימה, ואנו פונים אליך בבקשה להשעותו לאלתר מתפקידו".

אתמול, כאמור, הרשיע המחוזי את ואנונו, לשעבר מנהל מחלקת חקירות ומודיעין ברשות המסים, ב-4 עבירות של שוחד, עבירה של שיבוש מהלכי משפט ועבירה על פקודת מס הכנסה, וזיכה אותו מעבירות של סחיטה באיומים, איומים ומירמה והפרת אמונים.

אחת מעבירות השוחד שבהן הורשע ואנונו עסקה במערכת היחסים שרקם עם משה שחורי ורעייתו, עו"ד דליה שחורי, שפנו לואנונו כדי שיסייע להם לסגור תיק חקירה שהתנהל נגד עו"ד שחורי ברשות המסים בגין חשבונית פיקטיבית.

בין היתר תיאר השופט בהכרעת הדין כיצד ואנונו נפגש עם דליה שחורי בבית-קפה ברמת-אביב, וזו ביקשה ממנו שיפעל לסגירת התיק נגדה. בני-הזוג שחורי טענו בבית המשפט כי פנו לואנונו רק כדי לברר מה מצב הטיפול התיק, ולא במטרה לסגור אותו.

ואולם, השופט דחה את גירסתם וכינה אותה "מעורערת מבסיסה".

"בני-הזוג שחורי ידעו שהם צועדים בנתיב שבו נדרשת מהם תמורה - תשלום לעובד ציבור - עבור טיפול בעניינם", כתב השופט והוסיף: "בני-הזוג שחורי היו מודעים לעובדה שרן הדר ביקש שוחד עבור טיפולו של ואנונו בעניינם, דהיינו, היענות לבקשתם לסיום ההליכים המשפטיים בדרך של תשלום כופר. השניים, חרף הבנתם זאת, המשיכו בנתיב בו צעדו וניהלו שיחות ומגעים עם הנאשם בעניינם".

השופט הרשיע את ואנונו בלקיחת שוחד וקבע כי "ואנונו ידע שבני-הזוג שחורי פנו אליו באמצעות ה'מתווכים' בשל תפקידו הבכיר ומעמדו ברשות המסים. ואנונו, במסגרת הקשר הפלילי שקשר עם הדר, ביקש ממשה שחורי, שנזקק לסיועו כעובד ציבור, טובת הנאה בדמות עבודה ליקירו", כתב השופט.