בזק תיאלץ להוזיל קווי האינטרנט הייעודיים ב-10 שקלים

‎מדובר בקווי ה-‏Naked Adsl‏ המשמשים לחיבור תשתית בלבד, כך שהלקוח יכול לקבל שירותי טלפוניה מהמתחרים בבזק ‏‎■‎‏ משרד התקשורת: המחיר של בזק פוגע בתחרות בתחום הטלפוניה

חברת ‎‎בזק תיאלץ להפחית את המחירים בקווי האינטרנט (‏Naked Adsl‏) בשיעור של 40% - כך עולה ממכתב ששלח משרד התקשורת לבזק.

במכתב מפרט המשרד מדוע התנהלותה של החברה בקביעת המחיר לקו, שעומד על 25 שקל זה 3 שנים, אינו הגיוני ואינו עומד בהוראות שקבע המשרד. במשרד התקשורת גורסים כי המחיר חייב להיות הוגן ונמוך מהתשלום שמשלמים עבור אותו קו פלוס טלפוניה.

קו ה-‏Naked Adsl‏, או "הקו העירום", הוא שירות שבזק מחויבת לספק ללקוחות שאינם מעוניינים לקבל ממנה שירותי טלפוניה, אלא רק חיבור תשתית לאינטרנט.

‎‎חבילות אטרקטיביות

לקוחות חופשיים לרכוש את שירותי הטלפוניה שלהם מספק שאינו בזק, בעוד שהחברה מחויבת להציע לאותם לקוחות שירות של קו אינטרנט ייעודי לכך.

כפי שנחשף ב"גלובס", במשרד התקשורת התגבשה הערכה לפיה בשנה האחרונה הוזילה בזק את התעריפים שלה בשיעור ממוצע של 40%, על שירותים שהיא מספקת במסגרת חבילות שהיא מציעה ללקוחות.

‏ההוזלה הזו לא תורגמה לשירות קו ה-‏Naked Adsl‏, שכן החברה הציעה שירות של קו לטלפוניה פלוס קו ‏Naked Adsl‏ במחיר של כ-20 שקל בחודש במבצע. לפיכך, טוענים במשרד התקשורת כי הדבר מוכיח כי המחיר של הקו הייעודי אינו הגיוני, ולפיכך לקוחות שרצו לקבל את שירות הטלפוניה שלהם מספק אינטרנט (ולא מבזק), התקשו לאתר הצעה תחרותית, משום שספקיות האינטרנט לא התקשו להוזיל מחירים בשיעור דומה לזה של בזק, היות שמחיר הקו הייעודי לא ירד.

‏במלים פשוטות‏, בזק אילצה את ספקיות האינטרנט להוריד עוד ועוד את מחירי הטלפוניה שלהם, מבלי שהפחיתה את מחיר הקו הייעודי. התוצאה הייתה ששיעור המעבר של לקוחות מבזק לטלפוניה שמציעות הספקיות הלך וירד, ובכך נפגעה התחרות שהמשרד ניסה לקדם בעולם הטלפוניה.

‎‎מעדיפים בלי כפייה

כרגע בוחר המשרד שלא להורות לבזק בצורה ישירה להפחית את המחיר, משום שהוא מעדיף שהחברה תעשה זאת בהסכמה ובהבנה, ומבלי שהוא יידרש לכפות זאת עליה. במצב עניינים רגיל, המשרד אמור היה לערוך בחינה של עלויות הקו, ועל בסיס זה לקבוע את עלות השירות.

‏רגע אין ביכולתו של המשרד לעשות זאת, והוא פנה לבזק בבקשה שתכבד את העובדה שהמחיר לקו הייעודי אינו ריאלי, ותוזיל אותו בהתאם. במקרה שבזק תסרב, ישתמש המשרד בעבודה שנעשית היום במסגרת ועדת חייק, וממנה יגזור את עלויות השירות.

‏מבזק נמסר כי "החברה לומדת את המכתב". ‏‎‎‏