קשת נקנסה ב-4 דקות פרסום בגין תוכן שיווקי ב"רמזור"

מדובר בתוכן שיווקי למותגים שילב וקפה ג'ייקובס ■ ההפסד לקשת: כ-450-500 אלף שקל

הרשות השנייה קנסה את זכיינית ערוץ 2 קשת בנטילה של 4 דקות פרסום בגין שידור תוכן שיווקי סמוי בתוכנית "רמזור" למותגים שילב וקפה ג'ייקובס. הערכת ההפסד לקשת בגין גריעת דקות הפרסום עומדת על 450-500 אלף שקל.

בחודש יוני האחרון פתחה הרשות השנייה בהליך הפרה נגד קשת ביחס לתוכן שיווקי סמוי ששודר בתוכניות של "רמזור" לשילב ולקפה גייקובס. במקרה של ג'ייקובס, זמן קצר לאחר שגיבורי הסדרה התייחסו למותג, שודרה בברייק הפרסומות פרסומת לקפה ג'ייקובס.

לטענת הרשות השנייה, במהלך התוכניות "היו אזכורים, צילומים ושילוב אלמנטים מסחריים, המהווים הפרה לכאורה ועומדים בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות".

יצוין כי שני הפרקים השיגו רייטינג של כ-30%, כך שהחשיפה למותגים בפריים-טיים בתוכנית דגל היא משמעותית מאוד מבחינת החשיפה לתוכן הסמוי.

בשבוע הבא צפויה הנהלת הרשות השנייה, בראשות המנכ"ל מנשה סמירה, להחליט על תאריך ושעת השידור הספציפית שבהם ייגרעו דקות הפרסום.

בימים האחרונים הגישה קשת ערעור למנכ"ל על ההחלטה, והוא צפוי לאשר או לדחות אותה בשבוע הבא בטרם הדיון בהנהלת הרשות. באם הערעור לא יתקבל, תהיה קשת רשאית לערער שוב בעניין בפני מועצת הרשות.

לדברי יו"ר ועדת מחקר ורב-תרבותיות ברשות השנייה, ד"ר עליזה לביא, שהתלוננה על הפרות התוכן ב"רמזור": "הקולות הטוענים כי אל להתערב בהחלטה הפקתית קריאטיבית חייבים לנקוט משנה זהירות בשילוב בין פרק 'יצירתי במיוחד', שבו סצנה מקדמת פרסום למוצר, לבין הופעת פרסומת למוצר בעת מקבץ הפרסומות. אני מאמינה שטיפול הרשות הפעם יביא להקפדה על הכללים".