אדירה אנרגיה: סיכוי ל-277 מיליון חביות נפט ב"גבריאלה"

על פי ההערכות המיטביות, מאגר "גבריאלה" מכיל 277 מיליון חביות נפט ■ חברת מודיעין רכשה 70% מהזכויות במאגר

חברת אדירה אנרגיה, מי שמחזיקה בין היתר ברישיון לחיפוש נפט באתר "גבריאלה" פירסמה היום (ד') את תוצאות הסקר הסייסמי שבוצע על ידי חברת גוסטבסון בחודש אפריל השנה. על פי ההערכות המיטביות, המאגר מכיל 277 מיליון חביות נפט בסבירות של 50%.

הדוח שפירסמה החברה מתייחס לשניים מתוך 4 מוקדים שיש לה זכויות עליהם, כשהמאגר העיקרי הוא מאגר "גבריאלה" שנמצא בין נתניה לאשדוד. ההערכות המיטביות במאגר "יצחק" שנמצא כ-12 ק"מ מחופי ישראל בין חדרה לנתניה, מדברות על 20.4 מיליון חבילות נפט.

"פוטינציאל הנפט עליו מצביע הדו"ח מאפשר אספקה ישירות לנמלי הנפט הקיימים בחוף של ישראל", אמר חזי קוגלר, מנכ"ל אדירה אנרגיה, "על כן, הממצאים יתרמו באופן ניכר למטרת הממשלה להפחית את התלות בייבוא של נפט ממקורות זרים". יצוין כי נפט בכמויות עליהן מדובר שווה ערך לכ-10% מצריכת הנפט השנתית של ישראל.

בעקבות הדו"ח, המניה של חברת מודיעין , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר,שרכשה מאדירה אנרגיה 70% מהזכויות באתר "גבריאלה", מזנקת ב-10% בבורסה. יצוין כי בשני הרישיונות מדובר על כמות כוללת של כמעט 300 מיליון חביות נפט. לשם ההשוואה, ב"מגד 5" של שותפות גבעות ישנה הערכה לכמות נפט של 150-300 מיליון חביות ואילו בשכבות העמוקות ב"לוויתן" ישנו פוטנציאל לכ-4 מיליארד חביות נפט, אך בסיכויים נמוכים למדי.

חברת אדירה אנרגיה (סימול: ADL), נסחרת בבורסה הקנדית, אולם היא עוסקת בחיפוש נפט בישראל. בין המשקיעים של החברה נמצאים קבוצת BRM של אלי ברקת, קבוצת לפידות והלמן אלדובי, כמו גם קרן ההשקעות קוואנטום פרטנרס.