כתב אישום נגד 8 בכירים בחפציבה: גנבו 118 מיליון שקל

האישום מייחס לנאשמים עבירות של גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על חוק ני"ע ■ עפ"י האישום, הכספים שנגנבו הועברו לחשבונותיו הפרטיים של בועז יונה

בכירים בחברת הבנייה חפציבה, שקרסה ב-2007, גנבו 118 מיליון שקל מהחברה באמצעות מערך מובנה ושיטתי, שהערים על מערך הבקרה החשבונאי של החברה הציבורית. הכספים שנגנבו הועברו לחשבונותיו הפרטיים של בועז יונה, לשעבר מנכ"ל חברת הבנייה חפציבה, ובעיקר לחשבונות החברות הפרטיות שבשליטתו.

כך עולה מכתב אישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות יחד עם פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד 8 נושאי משרה. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על חוק ניירות ערך.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים פעלו בשנים 2006-2007 להפקדת כספים רבים ששילמו רוכשי הדירות לחשבונות שאינם חשבונות הליווי הרלוונטיים, אליהם אמורים היו להגיע הכספים לפי הסכמי המכר, וכך אף נמנעו ממתן ערבות או חלופה אחרת לרוכשים כנגד תמורת הדירה. לצורך כך, נטען, הציגו הנאשמים בפני הרוכשים, הבנקים המלווים ורשות ניירות ערך מצגים ודוחות כוזבים לגבי היקף מכירות הדירות והתקבולים מרוכשי הדירות.

במאי 2008 הורשע יונה, לפי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בכך שהביא להתמוטטות החברות שבראשן עמד ולפגיעה קשה ברוכשי הדירות. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי יונה, שנמלט קודם לכן לאיטליה, לא יתנגד להסגרתו לישראל, ירצה עונש של 7 שנות מאסר ויפצה את רוכשי הדירות בגובה של 4 מיליון שקל.

בעלי התפקידים המופיעים בכתב האישום: רו"ח פרדי אלגמיל, המשנה למנכ"ל של חברות חפציבה החל משנת 2000, ומי ששימש כיד ימינו של יונה בניהול החברות ובמימונן. הוא כיהן גם כמנכ"ל חברת צמרות וכדירקטור ב'חופים' - חברות פרטיות בבעלותו של יונה; זאב טננבאום, מנהל הכספים של חברות חפציבה הפרטיות מ-1979 וכן בתקופה הרלוונטית וכן דירקטור בחופים; עדיה בן-משה, כלכלן במחלקת הכספים החל מ-2003. בן-משה היה אחראי על ההיבט הפיננסי של חלק מהפרויקטים; רו"ח מרדכי נתנאל, מנהל הכספים של צמרות החל מ-2003 ומנכ"ל צמרות החל מ-2005; אודי הררי, עובד מחלקת המכירות בחפציבה החל מ-1992, מנהל מחלקת מכירות בתקופה הרלוונטית, וסמנכ"ל השיווק בחפציבה החל מ-2002; ורוני ביבי, עובד מחלקת הגבייה בחפציבה החל מ-1997 ומנהל מחלקת הגבייה בתקופה הרלוונטית.

עורכי הדין שמעון דולן ודרור מתתיהו, המייצגים את עדיה בן-משה, מסרו כי "בבחינת כל הנסיבות, הן המשפטיות והן האישיות, לא היה מקום לכלול את בן-משה בכתב האישום, וחבל מאד שנעשה כך. ההחלטה להעמיד לדין את המנהלים הזוטרים, למעלה מ-4 שנים לאחר פתיחת החקירה, היא החלטה מפלה ובלתי ראויה".