עיתונאי ערוץ 1 אורן נהרי: "מקום עבודתנו שונא אותנו"

עורך חדשות החוץ של ערוץ 1 העביר מכתב חריף בתגובה לדוח מבקרת הפנים שבדק את תפוקות העיתונאים ברשות השידור

עורך חדשות החוץ של ערוץ 1, אורן נהרי, יוצא במתקפה חריפה על דוח מבקרת הפנים של רשות השידור באשר לתפוקת עיתונאי הערוץ, אשר נחשף ב"גלובס".

העיתונאי הוותיק כתב במכתב למחלקה לביקורת הפנים כי "ניתן בהחלט ואף צריך לשפוט את עבודת הכתב, עבודת העורך, עבודת המגיש. אולם מי שצריך לעשות זאת הוא מנהל החטיבה בשיתוף עם המנכ"ל, והם המוסמכים לשפוט עבודה עיתונאית".

יש לציין כי מאז יולי השנה, רשות השידור מתפקדת ללא מנכ"ל.

נהרי הוא בין העיתונאים שנדרשו לענות למבקרת הפנים איתנה גרגור על מה שהוגדר על-ידה תפוקה לא מלאה, לאור מספר הכתבות שהופיעו בכל מהדורה.

במכתבו, שמוכיח כי נהרי נפגע מהפנייה אליו, הוא כותב: "אני עובד יותר מדי - וזאת בתפוקה, לפני שדיברנו על האיכות. אני מבקש שתפוקתי ויכולתי יימדדו מול המקבילים לי בערוצים המסחריים - אני עובד פי כמה מהם, ויכולותיי לא נופלות משלהם, בלשון המעטה.

"אין לי שום טענה לגברת הוד או לגברת גרגור (נשות ביקורת הפנים של רשות השידור - ל"א) באופן אישי, אולם כשאנו מתלוננים מדי פעם בפגישות עם היו"ר שמקום עבודתנו שונא אותנו, המכתב הזה וכל שהוא מסמל הם דוגמה טובה לכך".

נהרי כותב כי "לא ייתכן שיירשמו כך וכך כתבות, כאשר חלק מהכתבות הן כתבות מגזיניות שאורכן 10 דקות למשדרים המיוחדים, והעבודה עליהן היא עבודה ייחודית. לא ייתכן שתחת המילים היבשות 'הופעות באולפן' או 'כתבות' יוכללו למשל ימים שלמים שבהם עבדתי מהבוקר ועד חצות ולעיתים מעבר לכך".