צייצה בטוויטר שסטיב ג'ובס מת - ופוטרה מעבודה ב-CBS

שירה לאזאר, מגישת התכנית "What's Tranding" ב-CBS, פוטרה לאחר "ציוץ" בטוויטר שהכריז בשוגג על מותו של מנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס

שעות ספורות ו"ציוץ" אחד בנושא רגיש במיוחד - זה כל מה שצריך כדי להסעיר את אתרי החדשות ורשת האינטרנט כולה. בחשבון הטוויטר של התכנית, What'sTrending@, המשודרת בערוץ האינטרנט של חדשות CBS, התפרסם בסוף השבוע האחרון ציוץ ובו נכתב כי ישנם דיווחים שמנכ"ל אפל לשעבר ויו"ר החברה, סטיב ג'ובס, מת.

ה"ציוץ" עורר הדים רבים בקרב 12 אלף העוקבים של התכנית בטוויטר, צויץ בחזרה (Retweet) ובתוך דקות הגיע למקומות רבים ברשת. ה"ציוץ" הספציפי הורד מן האוויר תוך זמן קצר, ומיד לאחר מכן פורסם ציוץ התנצלות רשמי שהזים את השמועה שהופצה.

tweet_jobs_dead
 tweet_jobs_dead

עד לרגע זה לא ברור מאיפה הגיעה השמועה הכוזבת על מותו של ג'ובס, שהניעה את מפעילי החשבון של התוכנית לצייץ אותה במהירות ומבלי לבדוק את אמיתותה לאשורה, אך מגישת החדשות של התכנית, שירה לאזאר, הייתה הראשונה לשאת בהשלכות - ובתוך פחות מיממה כבר קיבלה הודעה רשמית מערוץ CBS, שבחר לסיים את ההתקשרות עם התכנית שהיא שותפה להפקתה בחברת Didrupt-Group.

התנצלות_טוויטר
 התנצלות_טוויטר

מאוחר יותר פרסמה לאזאר הודעת התנצלות רשמית נוספת, הפעם בחשבון הטוויטר האישי שלה, בה היא מביעה התנצלות בשמה ובשם כל חברת ההפקה של התכנית.

כזכור, סטיב ג'ובס סובל מזה כבר כמה שנים ממחלת הסרטן, ובשנים האחרונות מצבו הולך ומדרדר. לפני כשבועיים הטיל ג'ובס את הפצצה שכולם חששו ממנה והודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל החברה, ממנה יצא לחופשת מחלה כבר בתחילת השנה, וביקש למנות את טים קוק במקומו ולהתמנות בעצמו ליו"ר הראשון של החברה.

זו לא הפעם הראשונה ששמועה על מותו של ג'ובס מתפשטת כמו אש בשדה קוצים ברשת: סוכנות החדשות בלומברג פרסמה בטעות, לפני כ-3 שנים, הודעת על מותו של סטיב ג'ובס, לצד מסמך אבל מפורט באורך של 17 עמודים.

פאניקה בטוויטר היא גם אינה דבר חדש בתקופה שבה רוב התקשורת שלנו מבוססת על הקשר הרציף ברשתות החברתיות. בסוף השבוע האחרון אירע אירוע דומה כאשר האקרים הצליחו להיכנס לחשבון הטוויטר של רשת NBCNews ולצייץ 3 ציוצים כוזבים המדווחים על מתקפת טרור בגראונד-זירו, כשהמתיחות ממילא בשיאה לקראת טקסי הזיכרון לציון 10 שנים לפיגועי ה-11 בספטמבר.