אפקט ספטמבר מקרין על הקרנות: פדיונות של 800 מיליון שקל

על פי נתוני "מיטב": חל זינוק של פי שניים במספר הפדיונות לעומת חודש אוגוסט ■ הקרנות המנייתיות סיימו את השבוע עם פדיונות של כ-90 מיליון שקל, הפידיון השבועי הגבוה ביותר בחודש האחרון

תעשיית הקרנות לא רווה נחת גם ובמיוחד בחודש ספטמבר; לצד העצבנות והתנודתיות בשווקים שניכרים בבורסה ומובילים ירידות החדות, נמשכת מגמת הפדיונות מקרנות הנאמנות המסורתיות. בשבוע הראשון של ספטמבר, נרשמו בסך הכל פדיונות של כ-800 מיליון שקל, כך על פי נתוני מיטב המתפרסמים היום (א') המסכמים את ביצועי תעשיית הקרנות בשבוע הראשון של חודש ספטמבר. יצויין כי לעומת חודש אוגוסט מדובר בזינוק של פי שניים בקצב הפדיונות.

הקרנות המנייתיות סיימו את השבוע עם פדיונות של כ-90 מיליון שקל, הפידיון השבועי הגבוה ביותר בחודש האחרון. גם קרנות האג"ח חברות וכללי ספגו פדיונות גבוהים של כ-770 מיליון שקל מתחילת החודש, זאת על רקע ירידות השערים החדות שנרשמו באג"ח הקונצרניות. קנות אג"ח מדינה וכללי שנמצאות במומנטום של פדיונות כבר תקופה ארוכה, סבלו גם מתחילת החודש מפדיונות של כ-230 מיליון שקל, מדוברבשבוע ה-40 של פדיונות, כאשר המשקיעים משכו בסך הכל כ-10 מיליארד שקל.

בצד המגייסות, נמצאות בראש הקרנות השקליות עם הגיוס הגבוה ביותר בארבעת השבועות האחרונים עם גיוס של 320 מיליון שקל. הגיוסים הגבוהים נרשמו באופן כללי לאפיקים השקליים הסולידיים, הקרנות הכספיות רשמו גיוס של 770 מיליון שקל.