אלשיך: הקפאת ההליכים הסתיימה - אגרקסקו לפירוק

(עדכון) - הנאמן, עו"ד שלמה נס, הפך למפרק החברה אך עדיין ממשיך בניסיונות למכור את החברה כ"עסק חי" ■ ועדת הכספים תתכנס לדון בהתנערות הממשלה מאגרקסקו

אגרקסקו הופכת באופן רשמי לחברה בפירוק. סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השןפטת ורדה אלשיך, הורתה הבוקר (א') על סיום הקפאת ההליכים של חברת אגרסקו. המשמעות היא שאגרסקו עוברת באופן רשמי למעמד של חברה בפירוק. בהתאם, הפך הנאמן לנכסי אגרסקו, עו"ד שלמה נס, למפרק החברה.

למרות השינוי לרעה במצבה של אגרסקו, ממשיך עו"ד נס בניסיונות למכור את החברה כ"עסק חי" וממשיך לנהל מגעים עם מציעים שונים.

לפני כחודש וחצי, שבוע לאחר שמונה לנאמן של החברה בקריסה, אמר עו"ד נס ל"גלובס" כי אם אגרקסקו תתפרק, אלפי חקלאים ייפגעו בצורה קשה מאוד, כשחלקם יכולים להיות במצב של בעיה קיומית של ממש, מכיוון שהם סיפקו סחורה ולא מקבלים תמורה.

"זה אומר, מאות עובדים שהולכים הביתה בלי זכויות, מאות ספקים ונותני שירותים שלא יקבלו תמורה לסחורה ויכולים להיקלע לבעיות, ואלפי משקיעים באיגרות-חוב של החברה שכספם ירד לטמיון, שזה כל השוק המוסדי, כולנו, כל הציבור", אמר נס.

"התנערות הממשלה מאחריותה מהאג"ח המוסדיים באגרקסקו"

ובינתיים, ועדת הכספים של הכנסת הודיעה על כינוס ישיבה מיוחדת בנושא: "התנערות הממשלה מאחריותה מהאג"ח המוסדיים באגרקסקו". הישיבה תתקיים מחרתיים (ג'), בעקבות דרישתו של חברה הוועדה, ח"כ שי חרמש, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת.

את הבקשה לדיון הגיש חרמש לאחר שהוציא בתחילת החודש מכתב חריף לשר האוצר יובל שטייניץ, בו קרא לקחת אחריות על התחייבויות הממשלה למחזיקי האג"ח המוסדיים באגרקסקו.

ח"כ חרמש ציין כי "ממשלת ישראל הינה בעלת שליטה באגרקסקו, וככזו עליה לשאת באחריות. אף קרן השקעות לא הייתה רוכשת את אגרות החוב של החברה לולא הייתה משוכנעת כי מאחוריה ניצבת ממשלת ישראל. ההצעה העומדת בפני בית המשפט כרגע, של פיצוי הנושים הבלתי מובטחים בשיעור של כ-15% מערך החוב של החברה, הינה הסדר מחיקת חובות רדיקאלי, שלא היה עולה על דעת רשות ניירות הערך לאשר אם היה מדובר בבעל שליטה פרטי בחברה ציבורית.

"בימים בהם מתקומם הציבור כנגד 'תספורות' של טייקונים, נותנת ממשלת ישראל דוגמה רעה במיוחד. קבלת ההסדר המוצע על-ידי המפרק הינו פגיעה ישירה בחסכון ארוך הטווח של אזרחי ישראל ובפנסיות האישיות, שתיגע באופן חסר תקדים במוניטין של ממשלת ישראל כלווה אמינה, מה שישליך על חברות ממשלתיות אחרות כמו חברת החשמל ומקורות. המדינה חייבת לקחת אחריות ולעמוד בהתחייבויותיה", הוסיף חרמש.