משבר? 40 חב' מטורקיה מתעניינות בטכנולוגיות ישראליות

אבי חפץ: "גם אנשי עסקים מאיראן ומעיראק ביקרו בביתן הישראלי ובאו להתרשם מהטכנולוגיות של אחת החברות הגדולות בארץ בתחום השידור"

כאילו אין משבר: לפחות 40 חברות מטורקיה מגלות עניין בטכנולוגיות ניו-מדיה של חברות ישראליות, שמוצגות במסגרת תערוכת IBC שמתקיימת באמסטרדם. משרד התמ"ת דיווח מוקדם יותר היום כי תיאם לחברות הישראליות בתערוכה לא פחות מ-800 פגישות עם לקוחות פוטנציאליים.

הביתן הישראלי שבו מציגות החברות הוקם בשיתוף משרד התמ"ת ומכון היצוא מהווה מוקד עלייה לרגל עבור רבים ממשתתפי התערוכה, שבמסגרתה מציגות יותר מ-1,300 חברות מכ-140 מדינות בעולם. לדברי מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, "מי שמסתכל מן הצד על ההתנהלות העסקית בין החברות הישראליות לבין חברות טורקיות שמגלות עניין בתוצרת שלהן, לא יכול להעלות על דעתו שיש משבר מדיני בין שתי המדינות. האנשים יודעים לעשות את ההפרדה בין משבר מדיני לבין סוגיות עסקיות".

לדבריו, לא רק הטורקים מתעלים מעל המחלוקות המדיניות שמסעירות בשבוע האחרון את השיח הציבורי בישראל ובטורקיה: "גם אנשי עסקים מאיראן ומעיראק ביקרו בביתן הישראלי ובאו להתרשם מהטכנולוגיות של אחת החברות הגדולות בארץ בתחום השידור".

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בועז הירש, השוהה בתערוכה סיפר כי כ-30 נספחים מסחריים של משרד התמ"ת פעלו עוד טרם התערוכה לקידום פגישות ממוקדות בין החברות המציגות בה לבין חברות מחו"ל. "מדובר במספר שיא של פגישות, שיכולות למנף את פעילות החברות הישראליות בתחומי הניו-מדיה בתקופה הקרובה".