קשת מוציאה עובדים לחופשה ללא תשלום

למרות שיאי הרייטינג האחרונים, זכיינית ערוץ 2 קשת תסיים את הרבעון בהפסד עקב ההאטה בפרסום ■ במסגרת הקיצוצים עשויה הפקת "האח הגדול" להידחות לתחילת השנה הבאה

עובדי זכיינית ערוץ 2 קשת יחלו לקחת לסירוגין ימי חופשה ללא תשלום (חל"ת), לבקשת הנהלת החברה. מדובר בימים ספורים שאותם מתבקש לקחת כל אחד מכ-350 עובדי החברה. זאת, לאור התוצאות החלשות של הרבעון האחרון וההאטה הדרמטית בשוק הפרסום, שצלל בכ-20%.

כמו כן, ל"גלובס" נודע כי לאור החשש מהכנסות נמוכות מהמצופה, עשויה גם הפקת "האח הגדול" להידחות לראשית השנה הבאה אם המצב ימשיך כפי שהוא, למרות שהקמת אולפן התוכנית נמצאת בעיצומה.

יצוין כי החל מ-2012 תעבור קשת לשידור של 3 ימים בשבוע ורשת ל-4 ימים, מה שמחדד את הצורך בקיצוצים. עוד נודע כי לצד שורה של הקפאת הפקות התבקשו ההפקות האחרות לקצץ בהוצאות.

בין היתר הוקפאו ונדחו הפקות אחרות אשר אמורות היו לעלות במסגרת רבעון זה, ובהן "3" הדוקומנטרית ו"אליפות ישראל בדקה". עליית "נשואים פלוס" ו"אמא מחליפה" נדחו כנראה.

מדובר במשבר שמקיף את שוק הטלוויזיה המסחרית כולו. על-פי ההערכה, הרבעון השלישי לבדו יסתיים בהפסד של 50 מיליון שקל. ההאטה בשוק הפרסום נובעת בין היתר מהמחאה החברתית. בנוסף, חלה התייקרות בהוצאות התוכן.

המשבר תקף את התעשייה ברבעון שמסורתית הוא החזק ביותר. הדבר יביא לכך שלמרות שקשת רשמה שיאי רייטינג בשבועות האחרונים, היא תסיים את הרבעון בהפסד. עם זאת, היא לא בהכרח צפויה לסיים את השנה באופן דומה, אולם גם לא צפויה להרוויח.

גורמים בזכיינית אישרו כי מצב השוק מחייב התאמות מחדש.

מקשת נמסר: "איננו מפרטים את תנאי העסקת עובדינו".