השלב הבא במחאה? "נפעיל לחץ ישיר על שרי הממשלה"

לקראת סוף השבוע מתכננים אנשי פורום הארגונים החברתיים להשכים את שר האוצר בהפגנות ספונטניות אל מול ביתו

לאחר אירוע השולחנות העגולים שהתקיים במוצאי השבת האחרונה ברחבי הארץ ממשיכים פעילי המחאה בפעילויות השונות. מובילי המחאה מספרים כי נכון להיום שרי הממשלה עומדים על הכוונת. אתמול בערב הסתננה קבוצת סטודנטים לכנס שהתקיים באוניברסיטת תל אביב במהלכו נאם שר האוצר יובל שטייניץ והפריעו לו בדבריו כאשר קמו ממקומם וצעקו: "אדוני שר האוצר אנחנו הסטודנטים מורידים אותך בדירוג האשראי החברתי של ישראל". הסטודנטים פנו גם לפרופסור מנואל טרכטנברג שהשתתף גם הוא באירוע וצעקו לעברו: "תקשיב לסטודנטים ולא לשר האוצר".

בשבוע שעבר עשו הסטודנטים פעולה דומה כאשר הפריעו לנאומו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בדבריו בכנס כלכלי בתל אביב. בהנהגת הסטודנטים מסבירים כי: "אנחנו ממשיכים בפעילות המחאה כל העת ולהפעיל לחץ ישיר על שרי המשלה. מתוכננות הפגנות נוספות ופעילויות גרילה במקומות שונים בימים הקרובים. בין השאר נגיע גם לבתים של השרים וגם נשלח להם הפתעות".

גם פורום הארגונים החברתיים למען צדק חברתי ממשיך לפעול באותו המישור. לקראת סוף השבוע מתכננים אנשי הפורום להשכים את שר האוצר בהפגנות ספונטניות אל מול ביתו: "אנחנו מתכננים להגיע ולקרוא לשר האוצר שכדאי לו להתחיל להיות מוטרד ממה שקורה כאן בישראל והמצב הקשה של הציבור ולא רק מדירוגי אשראי וכלכלות בין לאומיות", כך נמסר מפורום הארגונים. במקביל, מתוכננת צעדת מחאה ביום ראשון מגן הסוס לכיוון בית ראש הממשלה.

גורמים במטה המאבק מסרו היום כי הם חוששים שטרכטנברג עלול להיות בסופו של דבר חוק הסדרים חדש והתוכנית שיפרסם עלולה להעביר מיליארדים בודדים של שקלים לנושאים שונים אך לתקופה זמן מוגבלת. "אנחנו מטילים את האחריות לפתרון על ראש הממשלה. לא על טרכטנברג", אומרים בפורום הארגונים החברתיים, "הרי ברור שאם היה רצון אמיתי לפתור את המצב ולשנות סדרי עדיפויות המנדט לועדה היה שונה. אנחנו מבהירים מראש שבכמה מיליארדים לא יקנו אותנו. כדי לפתור את הבעיות הקשות של הציבור צריך כסף ולא מילים".

מחר בערב עתידה להתקיים אל מול הכנסת הפגנת מחאה. במסגרת הפגנה זו שמארגניה צופים שתכלול מאות משתתפים, עתידים המוחים להכריז על הכנסת כמבנה נטוש מערכים ומצדק חברתי. הפגנה זו הייתה אמורה להיערך כבר בשבוע שעבר אולם מארגניה התקשו לקבל את האישורים הדרושים. אחד מהתנאים שהעמידה העירייה להפגנה היה שהמארגנים יפקידו צ'ק עירבון על סך 5000 שקל. בעירייה הסבירו זאת בתעודת ביטוח למניעת נזקים אפשריים.

מארגני ההפגנה התרעמו על כך שהם נאלצים להפקיד סכום כה גדול של כסף כדי להפגין: "מסתבר שבישראל 2011 מי שאין לו 5000 שקל לשים כצ'ק ערבות אין לו זכות להפגין בגן הורדים, המקום שהייתי בטוחה שכל מהותו נועדה לאפשר הפגנות", אמרה שיר אלוני ממארגני ההפגנה. בסופו של דבר החליטו המארגנים לגייס את הכסף כדי לא לדחות את ההפגנה שוב. "אני לוקחת כאן סיכון כלכלי גדול מבחינתי" אמרה אלוני, "אני שמה את הפיקדון מכיסי. אני מעדיפה להקריב בשביל המדינה ולקיים את ההפגנה בכל מקרה. חשוב מאוד להמשיך את המחאה ולזעוק מול הכנסת שאנחנו לא מקבלים תמורה לכל המיסים שאנחנו משלמים. יש פגיעה שרק הולכת וגוברת בזכויות שלנו".

עוד הוסיפה אלוני ואמרה כי היוזמה להפגנה היא פרטית ואיננה משוייכת לכל ארגון. המטרה לדבריה היא למחות אל מול הכנסת ולאחד את המוחים. בהתייחס לדברים נמסר מעיריית ירושלים כי: "מדובר בתהליך המתקיים שנים רבות בכל הפגנה המתקיימת בגנים ציבוריים במטרה לשמור על הגנים לרווחת הציבור.במסגרת זו נדרשים המארגנים להפקיד צ'ק ערבות כהתחייבות להחזרת שטח הגן לקדמותו וביצוע ניקיון שטח הגן. כך גם במקרה זה. לאחר האירוע מתבצעת ביקורת לבדיקת עמידת המארגנים בהתחייבות ומוחזרת ההמחאה למארגנים. ההמחאה אינה נפרעת והינה כחלק מאחריות של המארגנים כלפי הגנים הציבוריים וכחלק של העירייה לפיקוח ושמירה על המרחב הציבורי".