הוט: הסכם המימון החדש מונע חלוקת של 500 מיליון שקל

מי שהיה אמור ליהנות במיוחד מהדיבידנד הוא בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, שמחזיק באמצעות חברת קול 51.7% ממניות החברה

בעלי המניות של חברת התקשורת הוט לא יזכו לדיבידנד מיוחד בהיקף של 500 מיליון שקל, כך עולה מפרטי ההבנות של החברה עם הבנקים לקראת חתימת הסכם מימון חדש. בעלי המניות, שיתכנסו ב-19 בספטמבר לאשר את רכישת חברת הסלולר מירס (במתכונתה המעודכנת), יתבקשו לאשר גם את תנאי המימון החדשים, שעליהם הוט חותמת עם בנק הפועלים ובנק לאומי לקראת רכישת מירס.

מי שהיה אמור ליהנות במיוחד מדיבידנד מיוחד הוא בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, שמחזיק באמצעות חברת קול 51.7% ממניות החברה.

נזכיר, שבהתאם למתווה החדש של העסקה, הוט אמורה לרכוש את מירס, שגם היא בשליטת דרהי, תמורת תשלום ראשון של כ-750 מיליון שקל בניכוי חובות, ועוד 450 מיליון שקל בכפוף לעמידה באבני דרך. החברה דחתה בעבר את אסיפת בעלי המניות שנקבעה לאישור העסקה מסוף אוגוסט, לצורך השלמת התהליך מול הבנקים. הוט דיווחה אז כי היא תממן את הרכישה באמצעות מסגרות אשראי קיימות, ובתנאים שלא יהיו שונים מהותית מהקיימים; החברה ציינה שאם יהיה שינוי מהותי, בעלי המניות יתבקשו לאשר זאת, וכך אכן יהיה לפי הדיווח מהיום. הסכמי המימון עם הבנקים נחתמו לפני חצי שנה ומאפשרים לחברה מסגרות אשראי של עד 3.4 מיליארד שקל.

בהתאם להבנות החדשות עם הבנקים, אמות המידה הפיננסיות (קובננטס) בהסכם המימון ייבחנו לפי תוצאות הוט בלבד, ללא מירס. האשראי של מירס ייחשב כחלק מחוב החברה, אך הערבות שהעמידה לטובת משרד התקשורת כחלק מהזכייה במכרז התדרים, לא תיכלל כחלק מהחוב.

בעוד שההסכם הקודם אפשר להוט, לראשונה זה שנים, לחלק דיבידנד, ההסכם החדש קובע שהאישור מטעם הבנקים לחלוקת הדיבידנד החד-פעמי יבוטל. דיבידנד שוטף יחולק רק בכפוף לעמידה ב-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) שנתי של 1.3 מיליארד שקל. נציין שב-2010 ה-EBITDA השנתי של הוט עמד על 1.2 מיליארד שקל.

הבנות נוספות עם הבנקים כוללות שיעבוד של מניות מירס לטובת הבנקים, לאחר פירעון אשראי קיים של מירס לבנק הפועלים. כמו כן ישועבדו לטובת הבנקים הלוואות בעלים בין החברה למירס.

בכל הנוגע למימון צורכי המזומן של מירס לאחר הרכישה, המימון יהיה כפוף להשגת קריטריון מינימום של נתח שוק למירס. נתח השוק יחושב בהתאם להנחות העבודה של הערכת השווי של TASC שבוצעה לבקשת הוט, והוא 12.5% מכלל הלקוחות הפרטיים - כלומר תוספת של עוד 7%.

המיזוג בין הוט ומירס הוא חלק ממגמת ההתגבשות של קבוצות תקשורת גדולות בשוק המקומי. בתחילה נקבע למירס מחיר של מעל מיליארד שקל, אך בעקבות התנגדות הגופים המוסדיים שמחזיקים בהוט, נקבע מחיר מעודכן ונוספו אבני דרך לעסקה.

רווח של 3.9 מ' ש' למירס

בתוך כך, הוט פרסמה היום את תוצאות מירס למחצית הראשונה של השנה. הכנסות החברה התכווצו בתקופה זו ב-4.8% ל-476.1 מיליון שקל, אך בניגוד לתקופה המקבילה ב-2010, החברה רשמה רווח נקי בגובה של 3.9 מיליון שקל. מירס רשמה הפסדים שנתיים ב-2009-2010, שהסתכמו ב-32 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסוף הרבעון השני היה 204 מיליון שקל, וה-EBITDA הסתכם ב-126 מיליון שקל.

במקביל, חברת הדירוג מידרוג הודיעה על דירוג A1 עם אופק יציב לסדרות חוב קיימות של הוט, ולהרחבת הסדרות בהיקף של עד 900 מיליון שקל. לפי מידרוג, עד 500 מיליון שקל מתוך היקף ההרחבה ישמשו לחלק הראשון של התשלום עבור רכישת מירס.