הזמר ישי לוי ומנהלו האישי חשודים בהעלמת הכנסות

החשד שמתגבש הוא כי ב-4 שנות מס לא דווחו הכנסות בהיקף של למעלה ממיליון שקל ■ לטענת רשות המסים, עלות כל הופעה של ישי לוי נעה בין 20,000 ל-30,000 שקל

זמרי הזמר הים-תיכוני עדיין על הכוונת של רשות המסים: לפני זמן קצר הותר לפרסום כי הזמר ישי לוי ומנהלו האישי גדעון מליחי נעצרו היום (ב') בחשד להעלמת הכנסות בסכום העולה על מיליון שקל, וכתוצאה מכך העלמת מס בסכום כולל של מאות אלפי שקלים.

בית משפט השלום בתל-אביב הורה על שחרורם ממעצר, לבקשת רשות המסים, בתנאים מגבילים, בהם הפקדת ערבות עצמית על סך חצי מיליון שקל, ערבות צד ג' על סך 100 אלף שקל, ערבות בנקאית או מזומן על סך 35 אלף שקל וכן עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

בבקשת המעצר, שהוגשה על-ידי פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים, נכתב כי מאיסוף מידע שבוצע על-ידי היחידה עלה כי עלות כל הופעה של ישי לוי נעה בין 20,000 ל-30,000 שקל, כאשר הזמר מקבל 65% מעלות ההופעה, ומנהלו מקבל 35%. מזה שנים ישי לוי מדווח לרשות המסים כשכיר של גדעון מליחי.

מפעולות איסוף המידע עלה חשד לפיו הכנסותיהם בפועל של החשודים גבוהות משמעותית מהכנסותיהם המדווחות לרשות המסים, ונפתחה חקירה סמויה בעניין.

היום הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של השניים. במסגרת מבצע "יד רוחצת יד" נערכו חיפושים בין השאר בביתו של ישי לוי, ונתפסו מסמכים.

מממצאי החקירה עד כה עולה כי הכספים שהתקבלו מהלקוחות על-ידי מליחי לא נרשמו כלל בספרי החשבונות או נרשמו בחסר, כך שהוצאה חשבונית או קבלה על כמחצית מהתשלום.

החשד שמתגבש הוא כי ב-4 שנות מס לא דווחו הכנסות בהיקף של למעלה ממיליון שקל, והמס בגינן לא שולם.

עוד לפי הבקשה, מליחי היה אמור לקבל תמלוגים בגין השמעת השירים ברשתות הרדיו השונות, ובהתאם לכך שיק על סך כ-100 אלף שקל לשנים 2007-2010 נכתב לפקודת מליחי. הואיל וישי לוי הינו שכיר אצל מליחי וכדי לזכות בכספי התמלוגים, "הרשה" מליחי ללוי לעשות שימוש בטופס ניכוי מס במקור שלו בשיעור 0%.

לפי החשד, השיק שהתקבל בעבור התמלוגים לפקודת מליחי הוסב לישי לוי או מי מטעמו ונפדה על-ידו. עוד לפי החשד, כספים אלה היו חלק מהכספים שניתנו על-ידי מליחי לישי לוי כהכנסה, ועליהם לא שולם מס כמתחייב.

לשניים מיוחסות עבירות של הגשת דוחות כוזבים, ניהול ספרים כוזבים וסיוע לאחר להעלים מס בסכום הנאמד במאות אלפי שקלים, בשנים 2007-2010.