טיסות השכר מישראל לאנטליה בטורקיה ייפסקו ביום א'

טורקיש איירליינס תמשיך כרגיל בקו הטיסות בין נתב"ג לאיסטנבול וממנה, המשרתות בעיקר את הנוסעים מישראל דרך טורקיה ליעדי המשך

טיסות השכר מישראל לאנטליה בטורקיה ייפסקו ביום ראשון הקרוב בשל ירידה בביקושים - כך אומר הערב (ב') שי פדרו, מנכ"ל חברת KTA אינטרנשיונל, המייצג את חברות התעופה הזרות המפעילות טיסות שכר לישראל, ובעיקר מטורקיה לישראל.

לדברי פדרו, זאת הפעם השנייה ב-25 השנים האחרונות שהטיסות ליעד זה נעצרות בשל ירידה חדה בביקושים. "בפעם הראשונה זה קרה מיד אחרי משט ה'מרמרה'", הוא אומר, ומוסיף כי הטיסה האחרונה תגיע מטורקיה לישראל ביום חמישי האחרון.

לדבריו, "לא מדובר בהצהרה פוליטית של 'אנחנו לא טסים לטורקיה', אלא בתגובה לירידה החדה בביקושים. אם הדבר יתאפשר, יינתן מענה לתיירים, בעיקר צליינים מרוסיה, המגיעים דרך אנטליה לביקור חד-יומי בירושלים ובים המלח. הטיסות הללו, אם יתאפשר, ייצאו לדרך כסדרן".

יצוין כי חברת התעופה טורקיש איירליינס תמשיך כרגיל בקו הטיסות בין נתב"ג לאיסטנבול וממנה, המשרתות בעיקר את הנוסעים מישראל דרך טורקיה ליעדי המשך.

דברים דומים משמיע הערב גם עמי כהן, מנכ"ל חברת קווי חופשה. "בעקבות הירידות החדות בביקושים בצל האירועים האחרונים, החלטנו להקפיא את הטיסות לאנטליה למשך מספר שבועות. זאת, כדי לעשות בחינה מחודשת של הנושא, לראות לאן הדברים הולכים ולקבל החלטה מושכלת בתנאים של ודאות ולא בתנאים של חוסר ודאות".

גורמים אחרים בענף מסרו ל"גלובס" כי תיבדק האפשרות לחדש את הטיסות לקראת חגי תשרי. עד אז, כספם של הישראלים שהעזו להזמין נופשונים באנטליה בתקופה הקרובה יוחזר במלואו, או שיוצעו להם יעדים אלטרנטיביים.