פנייה לרשות השידור: השעו את השדרן ירון אנוש

האגודה לזכות הציבור לדעת דורשת ממנהל קול ישראל כי ישעה את השדרן עקב הבעת דעה בפתיח של התוכנית, שלטענתה הייתה מעליבה כלפי הציבור הדתי-לאומי בישראל

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה אתמול (ב') למנהל קול ישראל, מיקי מירו, בדרישה כי ישעה את השדרן ירון אנוש, לאחר שבפתיח של תוכניתו הוא התבטא, לטענתה, "באופן קשה ומעליב" נגד הציבור הדתי-לאומי.

ביום שישי האחרון התייחס אנוש בשידור לידיעה שדיווחה על 4 צוערים שהודחו מקורס קצינים לאחר שסירבו לשמוע שירת נשים.

במהלך התוכנית טען אנוש כי הוא אינו מכיר בסיס הילכתי האוסר על שמיעת שירת נשים. לדבריו, "עד כמה שידי משגת וידיעתי גם, אין שום מקום במקורות שלנו הקדושים - ואלה שאני מעריך מאוד - שום דבר בנושא הזה, אבל שום דבר אין בנושא הזה".

בנוסף, באגודה קובלים על כך שאנוש השווה בין נשותיהם של הצוערים לבין שפחות: "ילכו אותם צוערים שהודחו יתחתנו עם אישה אשר תשמש להם שפחה נאמנה ותקבל את דבריהם. היא תשתוק כשהם רוצים שהיא תשתוק, היא תבשל כשהם רוצים שתבשל, היא תעשה כל מה שהם רוצים שהיא תעשה". בכך, טוענים באגודה, אנוש השפיל וביזה את הנשים.

לדברי יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק, "גם לתוכנית אישית המיועדת להבעת דעה יש גבולות טעם טוב... האופן בו התבטא אנוש לא מכפיש רק את אותם צוערים ואת בנות-זוגן, אלא את כלל הציבור הדתי אשר מקפיד על איסור זה. התבטאות זו הינה פוגענית ובלתי נסבלת ואינה יכולה לעבור בשתיקה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה".

ירון אנוש מסר בתגובה: "אני מציע ליו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת ללמוד את המקורות הקדושים ליהדות, כלומר התנ"ך, שבו לא מוזכר נושא זה אפילו לא במילה. שנית, לו היה מעיין במקורות היהודים, שנכתבו על-ידי בני אדם, היה מגלה כי הדעות בנושא זה חלוקות על-ידי אנשים מעט יותר גדולים ממנו בתורה. איש לא יעז לראות בבתי המשרתת בתפקיד קרבי בצה"ל, ובעוד עשרות אלפי צעירות בנות גילה המשרתות בצה"ל כמוה, כמקור ובסיס לנידוי ולטומאה".