אינפוגרפיקה: מכורים לאנגרי בירדס? הנה הסיבה למה

אמנם הבאזז מהמשחק של הציפורים הכועסות והחזירים הקלפטומנים כבר נרגע, אך התופעה עודנה שרירה וקיימת ■ מחקר חדש מראה את הצדדים הפחות יפים של המשחק

אם יש לכם סמארטפון, אין סיכוי שלא מותקנת עליו לפחות גירסה אחת של Angry Birds, ואם לא ביוזמתכם, אז כנראה שאחד הילדים או האחים הקטנים שלכם כבר עשו זאת עבורכם. בכל זאת, המשחק הזה, על 3 גירסאותיו, הורד לפלטפורמות השונות למעלה מ-300 מיליון פעמים, וזה רק הולך וגובר.

האינפוגרפיקה הבאה מציגה נתונים מתוך מחקר שנערך על-ידי חברת המחקר Aytm וכלל 1,000 שחקנים ושחקניות באנגרי בירדס (ששיחקו לפחות 25 פעמים במשחק).

מעבר למספר עובדות משעשעות ומדהימות שהמחקר מספק אודות המשחק הזה, ישנו גם הסבר פשוט לעובדה שהמשחק הזה הפך לתופעה ממכרת ביותר בתוך זמן קצר מאוד (לצפייה בתמונה המלאה לחצו כאן).

קרדיט אינפוגרפיקה: aytm.com

angry_birds
 angry_birds

קרדיט אינפוגרפיקה: aytm.com

על-פי המחקר, זמן המשחק המושקע על-ידי שחקנים בכל העולם מסתכם ב-200 מיליון דקות ביום, כל יום! זה אומר 16 שנים רצופות של משחק ללא הפסקה; מישהו אמר התמכרות?

החוקרים שאלו את הנבדקים עד כמה הם מרגישים שהם מכורים בעת משחק באנגרי בירדס: 13% דיווחו כי הם כל הזמן מרגישים מכורים, 15% דיווחו כי לעתים קרובות, ולמעלה ממחצית הנבדקים ענו כי הם מרגישי מדי פעם שהם מכורים.

אז אם זו התמכרות, איך היא משפיעה עלינו במישור הפסיכולוגי והסוציולוגי? על-פי המחקר ניתן לראות כי מתוך 1,000 הנשאלים, 32% דיווחו שמשחק באנגרי בירדס גורם להם להרגיש רגועים, לעומת 23% שמרגישים רגועים מאוד בעת משחק באנגרי בירדס, ו-6% שמרגישים עצבניים.

קרדיט אינפוגרפיקה: aytm.com

angry_birds
 angry_birds

קרדיט אינפוגרפיקה: aytm.com

מובטלים צריכים להיזהר קצת יותר מאנגרי בירדס; על-פי ממצאי המחקר, למי שמשקיע יותר זמן במשחק הזה כאשר אין לו עבודה יש סיכוי כפול להרגיש עצבנות וחרדה מהמשחק.

גם רווקים מושפעים מאנגרי בירדס הרבה יותר מאשר נשואים, כאשר לאלה שחיים בגפם יש סיכויים הגבוהים פי 7 להרגיש עצבות לאחר ששיחקו באנגרי בירדס ופי 2.5 יותר סיכויים להרגיש כעס.

סיבה יש, ותרופה?

החוקרים נעזרים בד"ר מייקל קורוסט, שמסביר כי ישנם 4 אלמנטים שבגללם אנשים התמכרו לאנגרי בירדס: זהו משחק פשוט שאינו דורש כישורים מיוחדים בשביל לשחק בו; השחקן מתוגמל בהנאה פרימיטיבית של להרוס ולפוצץ דברים במשחק; המשחק נאמן לחוקי הפיזיקה ומרגיש ריאליסטי מאוד; והוא מצחיק.

התרופה הטובה ביותר, כך לפחות על-פי המחקר, היא פשוט למחוק את האפליקציה - זה מה שעשו 12% מהנחקרים בשביל שלא יתפתו לשחק בו שוב.