פאלאס תציע לרכוש פעילות הדיור המוגן של הפניקס

שווי אמחל, בעלת רשת "עד 120", מוערך ב-200 מיליון שקל ■ פאלאס נמצאת בשליטת בני הזוג שחם

חברת פאלאס של בני הזוג הלנה ויעקב שחם צפויה להגיש הצעה לרכישת חברת אמחל, בעלת רשת בתי הדיור המוגן "עד 120", מידי הפניקס. כך נודע ל"גלובס". לפני כחודשיים נפתח בהפניקס חדר מידע למעוניינים ברכישת אמחל, וככל הידוע מתעניינים לפחות חמישה גופים ברכישה.

בתחילת השנה ניהלה הפניקס מו"מ למכירת אמחל לחברת הנדל"ן מליבו, אך העסקה, שנקבה במחיר של 200 מיליון שקל, לא יצאה לפועל. את הבעלות באמחל רכשה הפניקס מידי אמפל של יוסי מימן בשנת 2007, תמורת כ-120 מיליון שקל.

לאמחל שלושה בתי דיור מוגן: בראשון לציון (150 דירות), בהוד השרון (235 דירות) וברמת החי"ל בתל אביב (258 דירות). מדובר בבתי דיור מוגן בפלח השוק היוקרתי, עם מגוון רחב של שירותים שונים לדיירים. במרכזי הרשת יחידות דיור לעצמאים בגדלים שונים, דיור תומך ומחלקות סיעודיות.

מלבד פעילות בתחום הדיור המוגן יש להפניקס עוד השקעות בחברות שאינן בליבת פעילות הביטוח: חברת מהדרין, הפועלת בתחום החקלאות, וגמא, הפועלת בתחום השירותים הפיננסיים.

מאז כניסתו של אייל לפידות לתפקיד מנכ"ל הפניקס מנסה החברה למכור החזקות בתחומים שאינם סינרגטיים לפעילות הביטוח שלה. תחום הדיור המוגן רווחי, אך דורש התמחות מתאימה, והוא מאופיין בשנים האחרונות בקונסולידציה של כמה שחקנים גדולים.

חברת פאלאס של בני הזוג שחם, ישראלים לשעבר המתגוררים בפלורידה, מחזיקה ב"פאלאס ת"א", בית דיור מוגן הצמוד לביה"ח איכילוב בת"א (סה"כ השקיעה פאלאס במתחם כ-80 מיליון דולר), והיא מתמחה בדיור ובשירותים לגיל השלישי. מרכז פעילותה של פאלאס בפלורידה, שם היא מפעילה 10 מרכזים של דיור מוגן.