אוריאל לין: "איך אפשר לקנות בית עם 5,000 שקל בחודש?"

גלובס tv (עדכון) - אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "השארנו קהלים גדולים מדי של עובדות, עובדים ומעסיקים מאחור" ■ קורא להגדיל ההשתתפות בשוק העבודה

לשכת המסחר ת"א והמרכז מקיימת היום (ד') בשיתוף "גלובס" את הכנס לחיזוק המגזר העסקי, המועבר באתר "גלובס" בשידור חי. את הכנס פתח אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר ת"א והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר, ובהמשך היום ינאמו בין היתר מנכ"ל האוצר לשעבר פרופ' אבי בן בסט, החשכ"ל לשעבר פרופ' ירון זליכה, פרופ' אביה ספיבק, ד"ר יעקב שיינין ועוד. גם מנהלי השקעות בכירים כמו גילעד אלטשולר וטל רז יישאו דברים.

הכנס עוסק, בין היתר, במחאה החברתית הגוברת בארץ ובשאלה האם כלכלת ישראל תדע להתמודד עם המחאות הצרכניות והחברתיות.

"המגזר העסקי אינו רק הפירמידות או חברות האחזקה הגדולות - הרגולציה הופכת את ישראל למדינה שלא יהיה טוב לעשות בה עסקים", אמר לין. הוא קרא להקל על המגזר העסקי, שלפי נתונים שהציג תרם ליצירת 427 אלף משרות חדשות בעשור האחרון.

בהתייחסו למחאה החברתית אמר לין כי הפתרון הוא העלאת התוצר לנפש ויצירת עוד מקומות עבודה ועידוד העסקים. "ההשתתפות בשוק העבודה הינה נמוכה", אמר לין וקרא לעודד אנשים לצאת לעבוד. הוא גם קרא לבטל את מס ההכנסה השלילי, אותו כינה "קצבת סעד לאדם עובד".

"השארנו קהלים גדולים מדי של עובדות, עובדים ומעסיקים מאחור", הוסיף. "האם באמת אנו מצפים כי עובד או עובדת יבנו בית בישראל ברמת שכר של 4,000 שקל או 5,000 שקל? אדם העובד בישראל ראוי שיוכל לרכוש דירת מגורים נאותה; ראוי שיוכל לרכוש גם מכונית ולשאת בהוצאות אחזקתה מבלי שיצטרך להקריב קורבן חסר פרופורציה; ראוי גם שיוכל להעניק השכלה לילדיו. אם אחרי 63 שנים מאז הקמת המדינה אין אנו יכולים להשיג זאת אזי עלינו להזיז הצידה אינטרסים אנוכיים ולערוך עם עצמנו חשבון נפש נוקב".