מצרים האריכה ב-45 ימים את מעצרו של "המרגל הישראלי" אילן גרפל

למרות ניסיונות שגרירות ארה"ב במצרים לשחרר אותו בערבות, האריך היום בית המשפט בקהיר את מעצרו של "המרגל הישראלי" אילן גרפל שנעצר לפני כ-3 חודשים במדינה

מה יעלה בגורלו של אילן גרפל? בית המשפט בקהיר האריך היום (ד') את מעצרו של הצעיר, שמכונה שם "המרגל הישראלי", ב-45 ימים.

ברשת ב' דווח הבוקר כי שגרירות ארצות-הברית במצרים ערערה על ההחלטה להאריך את המעצר וביקשה לשחרר את גרפל הישראלי-אמריקני בערבות. בית המשפט דחה את הפנייה, בטענה כי יש חשש שגרפל ינסה להימלט מהמדינה.

יותר מ-3 חודשים חלפו מאז נעצר גרפל על-ידי כוחות הביטחון המצריים, בחשד כי פעל בשם המוסד על אדמת המדינה, "למיגור המחאה נגד משטרו של הנשיא מובארק", כפי שדווח בכלי תקשורת מצריים.

ציקי אוד, שהכיר את גרפל כחייל בודד בישראל, אמר הבוקר כי "התחושות הן נוראיות. אנחנו פשוט לא יודעים מה ניתן לעשות. נראה שאין שלטון חוק כרגע במצרים. אני יודע ממקורות במשרד החוץ שהמצרים העבירו זאת מפרשת ריגול לפרשה פלילית - עבירה של השתתפות בהפגנות לא חוקיות. ברגע שזה משהו פלילי, השלטונות לא מתערבים. אילן יושב יותר מדי זמן שם, אין מה לעשות. אני כל פעם מרגיש את זה מחדש, שאין מה לעשות".

"יכול להיות שהמשפחה יודעת שמישהו עושה משהו, אבל אנחנו לא מרגישים שמשהו נעשה מאיזשהו צד. אני מתאר לעצמי שהמשפחה לקחה עורכי דין בקהיר, אבל זה לא עוזר. חשבתי הבוקר, אחרי שקראתי על ארדואן, שמצבו של אילן מידרדר", הוסיף אוד.

דיווח: איים להתאבד במעצר

לפני כחודש פרסם העיתון "אל-ג'רידה", היוצא לאור במפרץ, כי גרפל איים להתאבד בתאו - אם לא יפגוש באופן מיידי את שגריר ישראל במצרים יצחק לבנון. "גרפל דרש לפגוש את השגריר בתא המעצר, על מנת ליידע אותו בעניין חשוב שעשוי לסייע בחקירתו ולהוכיח את חפותו מאשמת הריגול במצרים לטובת המוסד", דיווח העיתון. "הוא גם רצה לתת לשגריר מכתב בכתב-ידו - כדי שזה יעביר אותו למשפחתו בנהריה".

"גרפל העביר את הבקשה ביום שלישי שעבר", דווח עוד. "בעבר הוא דרש יותר מפעם אחת לזמן את השגריר או מישהו מטעמו, על מנת לומר לו משהו חשוב ולשלוח באמצעותו מכתב למשפחתו כדי לדרוש בשלומה - אך אף אחת מדרישותיו לא נענו. לכן הוא בחר לשבות רעב החל מהאחד באוגוסט, ואחרי 3 ימים בהם אף אחד לא הגיב - הוא בחר לאיים להתאבד".

"הנהלת בית הכלא המליצה לגרפל להפסיק את שביתת הרעב"

בנוסף, דווח בעיתון כי 3 הבקשות שהעביר גרפל הועברו גם למשרד החוץ, ומשם לשגרירות ישראל בקהיר, אך "אף אחד לא ענה, בשל מחאתו של שגריר ישראל בקהיר על כך שבקשות קודמות שהוא העביר למשרד החוץ המצרי לא נענו".

"גרפל החל לשבות רעב, אך הפסיק בהמלצת הנהלת בית הכלא המצרי", דווח עוד בעיתון המפרצי. "אך אז איים גרפל כי אם לא יפגוש מישהו מטעם השגרירות - הוא יתאבד, והטיל את האחריות לכך על שגריר ישראל, הממשלה ודעת הקהל בישראל".