מיקרוסופט הציגה את "חלונות 8": "מגוון יכולות חדשות ללא פשרות"

מיקרוסופט הציגה אמש בכנס המפתחים BUILD בארה"ב את מערכת ההפעלה החדשה שאמורה לצאת במהלך השנה הבאה ■ צפויה להביא את מיקרוסופט לעולם ממשקי המגע בתחום המחשבים הניידים והנייחים

מיקרוסופט הציגה אמש (ג') את מערכת ההפעלה הבאה שלה "חלונות 8" (שם קוד זמני) בכנס המפתחים BUILD המתקיים בארה"ב. המערכת החדשה שאמורה לצאת במהלך השנה הבאה תביא את מיקרוסופט לעולם ממשקי המגע בתחום המחשבים הניידים והנייחים.

"דמיינו מחדש את חלונות", אומר סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת חלונות וחלונות לייב במיקרוסופט. "החל מהצ'יפים ועד חוויית המשתמש, חלונות 8 מביאה מגוון יכולות חדשות, ללא פשרות". הממשק של חלונות 8 אכן שונה מגרסאות קודמות של מערכות ההפעלה של מיקרוסופט. החברה קיבלה השראה מחוויית הממשק הקיימת היום במערכת ההפעלה שלה בסמארטפונים - ווינדוס פון 7.

הממשק שקיבל את השם Metro מעוצב כקוביות המוצגות לרוחב, במקום קוביות המוצגות לאורך כמו בווינדוס פון. הקוביות מאפשרות גישה לתוך יישומים או לחלופין הן יכולות לתפקד כווידג'טים (מיני יישומים) המציגים מידע מסוים כמו מזג האוויר או תמונות. השימוש בממשק הזה נבנה במיוחד לתפעול באמצעות מסכי מגע, למשל, במחשבים נייחים או ניידים המגיעים עם מסך כזה וכמובן גם בטאבלטים. במיקרוסופט דואגים להגיש שהממשק גם מותאם לשימוש באמצעי קלט קצת יותר מסורתיים, כמו מקלדת ועכבר.

בשביל להמחיש עד כמה חלונות 8, בניגוד לחלונות 7 יכולה לעבוד על טאבלטים, דאגה מיקרוסופט לפנק את 5,000 המפתחים שהגיעו לכנס עם טאבלט מיוחד של סמסונג הכולל את מערכת ההפעלה העתידית של החברה.

עמוד הפתיחה של חלונות 8 הכולל היום ב-7 תמונה של המשתמש וסיסמא עבר שינויים משמעותיים והוא מציע עכשיו מידע של שעה, מידע מהיומן וחיווי על מצב הודעות. בכנס, מיקרוסופט הציגה פתיחה של המחשב באמצעות סיסמה המורכבת מתמונה. פענוח הסיסמה הזו נעשה בלחיצה על מקומות שונים על-גבי התמונה, במקום הקשה של קוד המורכב ממספרים או אותיות. כמובן שעדיין ניתן לבצע כניסה למחשב עם קוד רגיל.

מיקרוסופט גם מבצעת חיבור בין חלונות 8 לשירות הענן שלהם - SkyDrive, וגם הצגה נוחה של תמונות ישירות מפליקר ופייסבוק במערכת הזו בצורה חלקה. במיקרוסופט אפילו מציעים חנות אפליקציות למוצר הזה בשם "Windows Store". החנות הזו תאפשר למפתחים למכור אפליקציות בכל העולם ובכך להציע גישה ידידותית יותר למוצר שלהם, בצורה שדומה לחנויות האפליקציות מעולם הסלולריים והטאבלטים.

סינופסקי ציין במהלך הכנס, שמבחינת תאימות אחורה, חלונות 8 תוכל להריץ כל דבר שפעל על חלונות 7. כאשר מבחינת חומרה, הוא הציג את המערכת החדשה כאשר היא עובדת על מחשב נטבוק של לנובו, שבזמנו פעל עם חלונות 7 ועכשיו הוא מריץ את 8.