הגימיק של דומינו'ס פיצה יפן: מתכננת לפתוח סניף על הירח

לטענת השלוחה היפנית של רשת המזון המהיר, בתוכנית החלל יושקעו 22 מיליארד דולר

מנגנון יחסי הציבור של דומינו'ס פיצה ביפן נוסק לגבהים חדשים, תרתי-משמע. נשיא הרשת ביפן, סקוט אלקרס, חשף במסיבת העיתונאים את תוכניותיה של דומינו'ס פיצה יפן לבנות סניף על הירח.

אלקרס הגיע למסיבת העיתונאים כשהוא לבוש בחליפת חלל מלאה, כשעליה תפור הלוגו של רשת המזון המהיר. תמונת הדמיה של המיזם השאפתני הוצגה במסיבת העיתונאים, כמו גם סרטון וידיאו שבו אלקרס מסביר על תוכניותיה של דומינו'ס. הסרטון לקוח מאתר אינטרנט שהוקם במיוחד לשם הצגת המיזם לקהל.

טומוהידה מאטסונגאה, דובר השלוחה היפנית של הרשת, אמר במסיבת העיתונאים כי "אנו מאמינים שבעתיד אנשים רבים יתגוררו בירח, בין אם אסטרונאוטים שיעבדו שם ובין אם אזרחים מן השורה".

רשת המזון שכרה את חברת הבנייה Maeda על מנת לפתח את תוכנית החלל שלה.

לדברי אנשי דומינו'ס, שסיפרו על תוכניות הרשת מבלי להסגיר ולו בדל של חיוך לנוכח הסיטואציה האבסורדית, עלות בנייתו של הסניף על הירח מוערכת ב-22 מיליארד דולר.

15 מסעות אליו יידרשו על מנת לספק את החומרים הדרושים כדי להוציא את התוכנית אל הפועל, כאשר משקלם הכולל של חומרים אלה נאמד ב-63.5 טון.

לדברי אנשי הרשת, צוות העובדים בסניף יידרש לגור על הירח, גזירה שעשויה להיות נחמדה, שכן החברה מתכננת אזור פנאי גדול בתוך הקומפלקס החללי שלה.

יש לציין כי אין זה הצעד השיווקי הראשון שמבצעת רשת פיצריות החורג מגבולות כדור הארץ, כאשר גם בפעם הקודמת הייתה יפן במוקד העניין. השלוחה היפנית של פיצה האט שיגרה לתחנת החלל הבינלאומית כמה מגשי פיצה ב-2001, במה שהיה משלוח הפיצה הראשון לחלל.

פיצה לכל החיים

דומינו'ס ידועה בשיטות השיווק המוזרות שלה ביפן. בדצמבר האחרון הכריזה כי היא מציעה עבודה בשכר של 31,030 דולר למשלוח פיצה אחת. העבודה הייתה לשעה אחת בלבד, אבל לא היו חסרים פונים שביקשו להתקבל אליה.

במהלך קידום מכירות אחר, כל התינוקות שנולדו ב-30 בספטמבר, התאריך שבו נפתח סניף דומינו'ס הראשון ביפן, זכו לקבל שובר לפיצה חינם בכל אחד מימי ההולדת שלהם, עד גיל 25.