דע את היריב: quicklizard לטובת חברות תיירות וקמעונאות ברשת

המוצר של quicklizard הוא פלטפורמת תמחור אינטרנטית שמאפשרת לבצע איסוף מידע עסקי מהמתחרים ולהגיע לכמות גדולה מאוד של מידע תחרותי בזמן קצר

הישראלים שטסים לחו"ל עורכים לרוב תחקיר מעמיק בנוגע לדילים שמוצעים באתרים השונים, כדי למצוא את הדיל הטוב ביותר. בשעה שכל גולש מחפש טיסה אחת, החברות שמציעות את השירותים הללו נאבקות בשוק תחרותי במיוחד. המחירים המשתנים מאלצים את החברות לעקוב אחת אחרי השנייה.

"כדי לייצר מחירונים עדכניים, החברות עורכות דגימת מחירים אצל המתחרות, אבל זו נעשית באופן חלקי וידני, וגוזלת זמן רב ומשאבים וגם עשויה לסבול מטעויות אנוש", מסביר יריב פאר, המנכ"ל של quicklizard. המוצר של quicklizard עוזר לחברות לדעת מה קורה אצל המתחרות שלהן.

פאר - ששימש בתפקידי ניהול שונים בפלאפון - וכהן - שמגיע עם רקע טכנולוגי בתחום ניתוח הנתונים ואלגוריתמיקה - החליטו לשלב ידיים כדי להעניק פתרון למצוקת החברות.

"זיהינו בעיה בעיקר בתחומי מכירות אונליין, כמו תיירות וקמעונאות, שנמצאים במציאות תחרותית עזה מאוד", מסביר פאר. "מצד אחד יש מתחרים שמוציאים מוצרים דומים למכירה אונליין, ומצד שני יש משתמשי קצה שמחליטים תוך זמן קצר".

התעניינות בארה"ב

המוצר של quicklizard הוא פלטפורמת תמחור אינטרנטית, מסביר פאר. "מצד אחד, המערכת מאפשרת לבצע איסוף מידע עסקי מהמתחרים ולהגיע לכמות גדולה מאוד של מידע תחרותי בזמן קצר. מצד שני, המערכת מסייעת לעסקים להגדיר בצורה דינמית את כללי התמחור, כשהיא מתחשבת, בין היתר, במחירי המתחרים ובכמות המלאי".

לדברי פאר, החברה יכולה להגדיר שרמות מלאי מסוימות נמכרות במחיר מסוים - בעת שהמלאי גדול מהצפוי המחירים ירדו, כמו למשל במבצעי תיירות של הרגע האחרון. המערכת מאפשרת להגדיר גבולות גזרה לתמחור ולהציג כלים אנליטיים שמזהים, בין השאר, שינויים, טרנדיים וסטיות מחיר. כמו כן, המערכת יודעת לזהות חוסרים אצל המתחרים.

פאר מספר שחברות בשווקים תחרותיים מציגות מדיניות מחירים שונה. הוא מוסיף כי ה-ROI (החזר על השקעה) של המערכת מביא לחיסכון בעלויות, הגדלת מכירות ושיפור הרווחיות ("לפעמים חברה מוכרת בזול מדי, והמערכת יכולה לאפשר לה לתקן את המחיר כלפי מעלה").

לדברי מנכ"ל quicklizard, החברה מתמקדת בעיקר בתחומי התיירות והקמעונאות באינטרנט ועובדת עם לקוחות מובילים בישראל בתחומים אלה, ובד בבד מנהלת מו"מ עם שחקנים משוק הקמעונאות בחו"ל. את הפעילות העסקית בחו"ל מוביל סמנכ"ל הפיתוח העסקי, חיים בן-שלמה.

החברה גייסה לפני כשנה יותר מחצי מיליון דולר מקרן פרגרין, זכיינית חממת אינסנטיב באריאל, וממשקיעים פרטיים. כיום החברה מוכרת בשוק המקומי, וזכתה באחרונה להתעניינות מצד משקיעים וקרנות בארה"ב.